مخالفان قانون مهاجرت در فرانسه مجددا تظاهرات کردند

صد‌ها هزار نفر در فرانسه به دلیل مخالفت با قوانین جدید مهاجرت در سراسر این کشور تظاهرات کردند.

ائتلاف گسترده‌ای از مخالفان قانون تشدید شرایط مهاجرت روز یکشنبه در اعتراض به این لایحه در فرانسه تظاهرات کردند که به نظر آن‌ها در آخرین تلاش برای اعمال فشار بر دولت فرانسه چهار روز قبل از صدور تصمیم شورای قانون اساسی در این زمینه است. اگر این لایحه تصویب شود یک پیروزی ایدئولوژیک برای گروه‌های راست افراطی در این کشور است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته وزارت کشور فرانسه حدود ۷۵ هزار نفر و به گفته اتحادیه کارگری CGT، یکی از سازمان دهندگان جنبش ۱۵۰ هزار نفر در سراسر کشور بخ خیابان‌ها آمدند.

به گفته پلیس، بیش از ۱۶۰ راهپیمایی در سراسر کشور، از جمله در پاریس، که در آن ۱۶هزار نفر تظاهرات کردند، سازماندهی شد. سوفی بینه، دبیر کل اتحادیه CGT، که با ماریل لیون، همتای خود در فدراسیون دمکراتیک کارگر فرانسه خواستار این تظاهرات شده بودند، گفت: این قانون نشان دهنده نقض اصول فرانسه است که از سال ۱۷۸۹ در مورد حق زمین در حال اجرا است.

به گفته اولیویه فور، رئیس حزب سوسیالیست، سیاستمداران جناح چپ که قبل از شروع راهپیمایی به هزاران نفر در پاریس پیوستند، از دولت فرانسه انتقاد کردند که جای خود را به ایده‌های راست افراطی داده است.

مادی سیسه سنگالی (۵۹ ساله)، یک کارگر ساختمانی، در میان بنر‌هایی با مضامین «مهاجرت فرصتی برای فرانسه است» و «فرانسه بافتی از مهاجران است»، از حمایت بزرگ و همچنین منطقی این راهپیمایی تمجید کرد.

این کارگر با اقامت موقت گفت: ما خود جامعه را تشکیل می‌دهیم. بدون ما مملکت کار نمی‌کند ما هستیم که ساعت پنج صبح بیدار می‌شویم تا کار ساختمانی کنیم و زباله‌های شما را بیرون بیاوریم. اگر ما نباشیم چه کسی آن‌ها را تمیز می‌کند!».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار