تامین آب اراضی کشاورزی پایاب سد‌های قصرشیرین

فرماندار قصرشیرین خواستار تامین آب اراضی کشاورزی پایاب سد‌های این شهرستان و اجرای شبکه‌های انتقال از محل سامانه آبیاری گرمسیری شد.

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین در جلسه‌ای با حضور مسئولان تعاونی روستایی قصرشیرین و اتحادیه‌های باغبانی و دامپروری و زراعت در محل فرمانداری با بررسی مشکلات شبکه آبیاری اراضی تحت فشار قصرشیرین، گفت : از مجموع سه هزار هکتار اراضی پایاب سد تنگه حمام (شهدای گمنام) ۲ هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده و یک هزار هکتار آن آماده بهره برداری، اما نیازمند تامین آب است.

وی اظهار کرد: برای آبیاری اراضی پایاب سد تنگه حمام با توجه به اینکه بخشی از آن در حریم امنیتی قراردارد نیازمند تعامل ارتش برای آبیاری منظم است و سه هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد شرفشاه سومار نیز آماده بهره برداری است و نیازمند تامین آب از سوی امور آب است.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: از مجموع اراضی پایین دست سد زاگرس سه هزار و ۶۰۰ هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان قصرشیرین است که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بهره برداری شده و یک هزار و ۱۰۰ هکتار آماده بهره برداری است و مشکل زیر کشت نرفتن آن تامین آب است.

نجفی ادامه داد: سهم شهرستان قصرشیرین از اجرای سامانه گرمسیری یک هزار و ۱۰۰ هکتار است که ۴۰۰ هکتار آن شامل اراضی روستا‌های این شهرستان شامل «سید حاتم، داربلوط، برفی و طهماسب» است که عملیاتی شده و نیاز است با توجه به ناقص اجرا شدن این طرح در روستا‌های این شهرستان مابقی روستا‌ها و اراضی به جامانده نیز از این طرح برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های میلیاردی برای اجرای شبکه‌های انتقال آب به اراضی و به منظور جلوگری از تخریب آن و سرقت تاسیسات انتقال آب نیازمند این است که هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شده و باید از سوی امور آب تامین آب این اراضی صورت گیرد تا شاهد وارد مدار شدن چرخه تولید آن‌ها باشیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان از نظر کشاورزی یکی از نقاط مستعد و حاصلخیز است و می‌طلبد از طریق آب نیرو و وزارت جهاد کشاورزی با تخصص آب و اجرای شبکه از طریق سامانه گرمسیری شاهد برخورداری کشاورزان روستا‌های جامانده از این اقدام ارزشمند نظام برای اشتغال و عمران روستا‌ها و افزایش تولیدمحصولات کشاورزی باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.