اهدای نشان ارتقای کیفیت بانک خون بیمارستانی برای بیمارستان‌های برتر استان یزد

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: طی بازرسی‌های ویژه‌ای که از بیمارستان‌ها به عمل می‌آید به بیمارستان‌های برتر استان نشان ارتقای کیفیت بانک خون بیمارستانی اهدا می‌شود.

آقایی مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در زمینه تامین خون و فرآورده‌های آن برای مراکز درمانی و به منظور بهبود خدمات رسانی به بیماران و طی بازرسی‌های ویژه‌ای که از بیمارستان‌های استان به عمل می‌آید، به بیمارستان‌های برتر نشان ارتقای کیفیت بانک خون بیمارستانی اهدا می‌شود.

او از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون است.

آقایی با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سایر، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار اهدای خون در استان راه اندازی شده است و ما می‌توانیم این شرایط را برای اهداکنندگان خون تسهیل‌تر کنیم.

مدیر کل انتقال خون استان یزد در پایان با اشاره به اینکه تا به حال پنج بیمارستان مورد بازرسی‌های قرار گفته است گفت: تا پایان امسال بازرسی همه بیمارستان‌ها بر اساس اصول فنی و علمی، الگوی اجتماعی و فرهنگی در زمینه نشر فرهنگ اهدای خون و همچنین بهره وری انجام می‌شود و به بیمارستان‌هایی که طبق اصول و استاندارد‌های تعیین شده فعالیت می‌کنند، نشان ارتقای کیفیت بانک خون بیمارستانی اهدا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار