جلالی:

فوتبال آسیا در حال پوست‌اندازی است/ راه‌یابی به جمع ۴ تیم برتر کار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود

کارشناس فوتبال گفت: تیم‌های متوسط در جام ملت‌های آسیا بسیار پیشرفت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که فوتبال آسیا در حال پوست‌اندازی است.

مجید جلالی کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: ملی پوشان در بازی اول باانگیزه و پرانرژی ظاهر شدند، اما بازی دوم به لحاظ تغییراتی که در بازی به وجود آورد تمام زوج‌های زمین تحت تاثیر قرار گرفتند به همین علت تیم ملی ناهماهنگ شد.  

جلالی درباره اینکه ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند و مدافعان در بازی با تیم هنگ کنگ هم تحت فشار بودند، گفت: ما داریم  با حریفانی مثل هنگ کنگ  بازی می‌کنیم  که جزو تیم‌های متوسط هستند، اما با برنامه ریزی به قطر آمدند و پیشرفت کردند. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که حریفتان گل نزند و  تیمی مثل هنگ کنگ برنامه ریزی کرده و کار انجام داده و قوی است. دیدید که تیم فلسطین به ما گل زد، اما به طور کلی  ما در بازی با تیم هنگ کنگ ناهماهنگ بودیم و خوب نبودیم.  

کارشناس فوتبال درباره اینکه به نظرش مشکل تیم ملی فوتبال در مرحله بعد برطرف می‌شود، گفت: بله، ما در زمین مسابقه ۵ زوج داریم و ۵ تغییری که انجام شد هر کدام برای یک زوج بود و زوج‌های ما را تحت تاثیر قرار دارد و معلوم است این مسئله ایجاد ناهماهنگی می‌کند.  

او درباره اینکه از سردار آزمون زیاد در تیم ملی فوتبال بازی گرفته نمی‌شود، گفت: من نمی‌دانم و در پیش تیم نیستم، اما شنیدم که یک مقدار آسیب دیدگی دارد.  

جلالی درباره اینکه مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا چه تیم‌هایی هستند، بیان کرد: مدعی‌های قهرمانی همان همیشگی هستند، اما تیم‌های متوسط هم خیلی پیشرفت کردند و این نشان می‌دهد فوتبال آسیا در حال پوست اندازی زیادی است و مطمئن باشید فوتبال ما در ۴، ۵ سال آینده رقیبان جدید و جدی تری خواهد داشت. اگر ما بخواهیم به همین روند پیش برویم دیگر نمی‌توانیم بگوییم تیم‌های عربستان، ژاپن، کره جنوبی استرالیا و ایران مدعی قهرمانی هستند. به نظرم  تیم‌هایی مثل تایلند، ویتنام و هند رقیبان آینده تیم ملی هستند. تیم قرقیزستان برابر تیم عربستان ۹ نفره بود، اما کادر فنی اش فکر می‌کرد که تیمش چطور بازی کند و همه در حال پیشرفت هستند.  

کارشناس فوتبال درباره احتمال رویارویی تیم ملی ایران با تیم ژاپن بیان کرد: ظرفیت فوتبال ما در آسیا این است که ما می‌توانیم جزو ۴ تیم آسیا باشیم و بیشتر از آن را می‌توانیم انتظار داشته باشیم، چون فوتبالمان را دوست داریم. برنامه ریزی، کار، تدارکات و نیرو سازی در کشورمان خوب نیست و اگر جزو ۴ تیم برتر آسیا قرار بگیریم یک کار فوق العاده انجام دادیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار