ریزش معدن زغال سنگ در سمنگان

مسئولان محلی ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان از جان باختن ۳ تن بر اثر انتشار گاز متان خبر داده اند .

مسئولان محلی ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان می گویند که سه کارگر معدن زغال سنگ در منطقه جنگلک قریه قرمقل این ولسوالی بر اثر شیوع گاز میتان، جان های شان را از دست داده اند.

محمد نسیم خیبرشکن، ولسوال دره صوف بالای ولایت سمنگان در رابطه به جان باختن کاگران معدن زغال سنگ در این ولسوالی می گوید صبح امروز دو شنبه (3 دلو) سه کارگر معدن زغال سنگ به اثر شیوع گاز میتان در داخل تونل معدن در منطقه جنگلک قریه قرمقل این ولسوالی جان باخته اند.

وی افزود که این کارگران مصروف استخراج زغال سنگ در یک معدن شخصی بودند و افراد جان باخته از ساکنان ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی هستند و اجساد شان از معدن بیرون کشیده شده و به شفاخانه 30 بستر ولسوالی دره صوف انتقال داده شده است. 

خیبرشکن اظهارداشت که در مناطق مختلف ولسوالی دره صوف بالا حدود 900 معدن شخصی وجود دارد و روند استخراج زغال سنگ در این معادن خودسرانه و غیر فنی است و حتی حفاری این معادن معیاری نمی باشد.

وی تصریح نمود که بیش از 10 هزار کارگر در معادن شخصی زغال سنگ در این ولسوالی بدون موجودیت هیچ نوع تحکیمات فنی مشغول کار هستند.

ولسوال دره صوف بالا اذعان نمود که شیوع گاز میتان و فروریزی سقف در این معادن زغال سنگ به احتمال زیاد وجود دارد و کاگران این معادن در معرض خطر و تهدید هستند.

گفته می شود که نظارت و کنترل روند فعالیت معادن زغال سنگ دره صوف سمنگان، مربوط ریاست تصدی زغال سنگ شمال می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.