امیرعبداللهیان در نشست شورای امنیت:

آمریکا و انگلیس با حمله نظامی به یمن مرتکب اشتباه راهبردی شدند

وزیر خارجه گفت: آمریکا و انگلیس با حمله نظامی به یمن مرتکب اشتباه راهبردی شدند، خطای راهبردی‌ای که خطر گسترش بیشتر دامنه جنگ را در پی خواهد داشت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه به ویژه فلسطین در جمع وزرای خارجه کشور‌های شرکت کننده در این نشست افزود: «به جای دعوت از دیگران به خویشتن‌داری، ایالات متحده می‌بایست رژیم اسرائیل را مجبور کند که جنگ را متوقف کرده، آمریکا باید تلاش نماید تا از دامی که رژیم صهیونیستی برای کشاندنش به درگیری مستقیم پهن کرده، رهایی یابد.»

امیرعبداللهیان تاکید کرد: «کشتار غیرنظامیان بی‌گناه بویژه زنان و کودکان باید فورا متوقف شود. جنگ راه حل نیست؛ امنیت را نمی‌توان با توسل به زور و ارتکاب نسل‌کشی در غزه به دست آورد.»

وی تصریح کرد: «کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری نمی‌تواند تا به اصطلاح «نابودی کامل حماس» ادامه یابد. زیرا آن زمان هرگز نخواهد رسید؛ چراکه اراده پولادین این ملت طی ۸۰ سال ذره‌ای سست و تضعیف نشده است.»

متن کامل سخنان وزیر خارجه ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه به شرح زیر است: 

آقای رئیس

از شما بابت برگزاری این نشست به موقع سپاسگزارم

آقای رئیس، جناب دبیرکل، عالیجنابان

همه ما امروز در شورای امنیت در شرایطی جمع گرد هم آمده‌ایم که رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل هیچ خط قرمزی را در نسل‌کشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری رعایت نمی‌کند.

اگرچه طبق ماده ۲۴ منشور سازمان ملل متحد، اعضای این سازمان «مسئولیت اصلی» «اقدام سریع و مؤثر» برای «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» را به شورای امنیت واگذار نموده‌اند، اما عجز این نهاد در رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل و پاسخگو نمودن آن غیرقابل پذیرش است.

ایالات متحده آمریکا به‌عنوان حامی و شریک اصلی رژیم اسرائیل در جنایات آن، مانع از انجام مؤثر وظایف ذاتی این نهاد در توقف نسل‌کشی آشکار یک ملت و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شده است.

از سوی دیگر، آمریکا بار‌ها نگرانی شدید خود را از سرریز شدن تنش در منطقه ابراز کرده؛ اما با این حال همچنان به حمایت همه‌جانبه خود از ماشین جنگی رژیم اسرائیل ادامه می‌دهد. ایالات متحده آمریکا حتی حاکمیت یمن را زیر پا می‌گذارد و عملاً دامنه درگیری را گسترش می‌دهد؛ اقداماتی که باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرد.

به جای دعوت از دیگران به خویشتن‌داری، ایالات متحده می‌بایست رژیم اسرائیل را مجبور کند که جنگ را متوقف کرده آمریکا باید تلاش نماید تا از دامی که رژیم صهیونیستی برای کشاندنش به درگیری مستقیم پهن کرده، رهایی یابد.

جناب آقای رئیس، عالیجناب

ما معتقدیم که آینده فلسطین متعلق به همه فلسطینی‌هاست.

تاکید می‌کنم که کشتار غیرنظامیان بی‌گناه به‌ویژه زنان و کودکان باید فوراً متوقف شود. جنگ راه حل نیست؛ امنیت را نمی‌توان با توسل به زور و ارتکاب نسل‌کشی در غزه به دست آورد.

کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری نمی‌تواند تا به اصطلاح «نابودی کامل حماس» ادامه یابد. زیرا آن زمان هرگز نخواهد رسید؛ چراکه اراده پولادین این ملت طی ۸۰ سال ذره‌ای سست و تضعیف نشده است.

لذا، شورای امنیت می‌بایست با پایان دادن به انفعال طولانی‌مدت خود و اتخاذ قطعنامه‌ای قاطع، به مسئولیت قانونی که منطبق با منشور است، عمل نماید.

این قطعنامه باید قویاً و صراحتاً خواستار آتش‌بس فوری و دائمی، ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه، خروج فوری و کامل رژیم اسرائیل از غزه، و تعهد به جلوگیری و خودداری از هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به مصر و اردن باشد.

همچنین مبادله اسیران جنگی مهمترین مسئله باقی‌مانده است.) این تنها راه حل بحران کنونی است.

مایلم تاکید کنم که لازم است محاصره انسانی غزه به‌طور کامل برداشته شود و از ارسال بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق شمال و جنوب غزه اطمینان حاصل شود.

همچنین باید بر ضرورت فوری فراهم شدن امکانات لازم برای بازگشت مردم غزه به مناطق خود، اسکان آوارگان و بی‌خانمان‌ها و کمک جامعه بین‌المللی برای بازسازی زیرساخت‌ها تاکید نمایم.

علاوه بر این، پاسخگو نمودن رژیم صهیونیستی بخاطر ارتکاب جنایات جنگی و اطمینان از اینکه عاملان چنین جنایاتی به دست عدالت سپرده شوند، بسیار حائز اهمیت است.

در این زمینه، از اقدام اخیر آفریقای جنوبی حمایت می‌کنیم.

امروزه برخی ایده‌های سیاسی برای آینده فلسطین مطرح می‌شود. باید در نظر داشت که در چارچوب هر ایده‌ای، رهبران گروه‌های فلسطینی و مردم فلسطین باید حق انتخاب سرنوشت خود را داشته باشند.

آقای رئیس

آمریکا و انگلیس با حمله نظامی به یمن مرتکب اشتباه راهبردی شدند، خطای راهبردی‌ای که خطر گسترش بیشتر دامنه جنگ را در پی خواهد داشت.

همه ما ایمنی و امنیت دریایی را برای تجارت جهانی و امنیت انرژی حیاتی می‌دانیم. با این حال، امنیت یک مفهوم به‌هم‌پیوسته است. سیر تحولات نشان می‌دهد که توقف نسل‌کشی در غزه کلید اصلی بازگرداندن امنیت به منطقه است.

نتانیاهو به دنبال حفظ حیات سیاسی خود از طریق جنگ است. بقای رژیم اسرائیل متکی بر بحران‌های منطقه‌ای و سرریز درگیری‌ها است. برای دست‌یابی به چنین هدفی، رژیم اسرائیل از تاکتیک نشانه رفتن انگشت اتهام و سرزنش به سمت ایران استفاده می‌کند. از طریق استفاده از دروغ و اطلاعات نادرست، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند توجه بین‌المللی را از نسل‌کشی و قتل‌عام‌هایی که با حمایت ایالات متحده در نوار غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شوند، منحرف کند.

اما رژیم اسرائیل نمی‌تواند واقعیت را در میدان انکار کند. رژیم اسرائیل مسئولیت کامل جنایات در فلسطین اشغالی را بر عهده دارد و جنایات جنگی و نسل کشی آن به طور گسترده توسط سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های حقوق بشری مستند شده است و آن را به عنوان ثبت شده‌ترین نسل کشی در تاریخ معاصر معرفی می‌کند.

در پایان لازم است بار دیگر تاکید کنم که راه حل دائمی مشکل فلسطین تنها از طریق برگزاری همه‌پرسی با مشارکت تمامی فلسطینی‌ها امکان‌پذیر است.

برچسب ها: غزه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جنگ در منطقه فقط با توقف حمله به غزه متوقف می‌شود
۲۰:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
جنگ در منطقه فقط با توقف حمله به غزه متوقف می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا پس از حملات اخیر به یمن سعی داشت تا قاعده بازی را در منطقه بر اساس غلبه قهری خود تعریف کند. لذا با ارسال پیام به اصطلاح هشدار سعی کرد ضمن تأثیر بر جنگ غزه، ایران را در طراحی خود کنترل کند. اما حمله موشکی و بموقع سپاه نشان داد جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت طراحی خود را دارد و ابتکار عمل را در این طراحی در دستان خود نگه می‌دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به صراحت به همسایگان خود گوشزد کرده حسن همجواری و همسایگی ایجاب می‌کند تا از تروریسم‌پروری جلوگیری شود و همسایگان باید اجازه ندهند صهیونیستها‌، مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی از خاک این کشور‌ها اقداماتی را علیه امنیت ملی ایران انجام دهند. ناگفته پیداست که صبر استراتژیک نظام هم نباید به حساب انفعال جمهوری اسلامی گذاشته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
وقتی رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات گروهک‌های داعشی تکفیری که عده کثیری از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشیدند توانستند از جنوبی‌ترین نقطه کشور، یعنی از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری یکی از مقرهای مهم گروهک‌های تکفیری را در منطقه تحت اشغال آنها در ادلب سوریه مورد اصابت قرار بدهند، یعنی این که اسرائیل باید حساب خودش را بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
محور مقاومت باید به اشغالگران هشدار دهد که خاک فلسطین را ترک کنند و به سرزمین‌های خودشان برگردند. به صورت سایبری یا پخش تراکت و رسانه مجازی در سرزمین‌های اشغالی پخش کنند و هشدار بدهند که اگر بیرون نروید روز به روز عرصه برای شما تنگ می‌شود و آنها را قانع کنند که ترک دائمی فلسطین تنها گزینه معقول آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
با وجود اینکه نفوذی‌ها در هر دو کشور ایران و پاکستان بی‌میل نبودند که با درگیر کردن راس محور مقاومت با یکی از همسایگان حامی فلسطین، به زعم خود سر اختاپوس را درگیر کنند تا نقطه تمرکز از روی فلسطین و غزه برداشته شود. در چنین شرایطی مهم این بودکه تسلیم فضاسازی‌های رسانه‌ای بدخواهان دو دشمن قسم‌خورده یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه نشویم. رابطه ایران و پاکستان فراتر از رابطه دوستانه بوده بلکه برادرانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
براساس تصمیم کمیته امنیت ملی پاکستان‌، این کشور سطح کامل روابط دیپلماتیک با ایران را از سرگرفته و به زودی سفیران ایران و پاکستان به پایتخت‌های یکدیگر اعزام می‌شوند. با این تصمیم دولت پاکستان عده‌ای خناس که برای تنش‌زایی بین دو کشور همسایه عروسی گرفته بودند ناگهان خفه شدند و در حقیقت عروسی‌شان به عزا تبدیل شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
در این صد و پانزده روز گذشته شاهد رخدادهای عجیبی بودیم. اما اینکه آمریکا از طریق یک کشور عربی به سوریه پیام بدهد و درخواست وساطت میان خود و محور مقاومت کند از همه جالب‌تر است. در این پیام آمریکایی‌ها گفته‌اند سوریه میانجی‌گری کند تا مقاومت عراق، لبنان و یمن سطح اقدام را پایین بیاورند و در ازای آن، آمریکایی‌ها از میدان نفتی العمر خارج خواهند شد. از همه این‌ها جالب‌تر پاسخ دمشق هم مشابه بقیه ارکان محور بوده، سوریه گفته است هرکس مستقل تصمیم می‌گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
مسئولین هلند با آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان تماس گرفته و گفته‌اند در حملات ایران به اربیل نسبت به کشته شدن یک کودک معترض هستند. گذشته از این که کودکی در این حمله کشته نشده سؤال این است که چرا این مقامات غربی برای١٢٠٠٠کودک کشته شده فلسطینی تلفن را بر نداشته و اظهار دلسوزی نکرده‌اند؟
Iran (Islamic Republic of)
و این در حالی است که شورای امنیت به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور علیه یمن را نداده است
۱۹:۳۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
و این در حالی است که شورای امنیت به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور علیه یمن را نداده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
از سال 1393 تاکنون بیش از 999 هزار بار در رسانه های اعلام کرده ام که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند ولی اما متأسفانه سران عراق و هم مسئولان اقلیم کردستان عراق هیچ توجه نکردند و هنوز هم توجه نمی کنند چرا؟

از سال 1393 تاکنون بیش از 999 هزار بار در رسانه های اعلام کرده ام که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند ولی اما متأسفانه سران سوریه هیچ توجه نکردند و هنوز هم توجه نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
کشتار 25 هزار غیرنظامی در غزه فاجعه انسانی است آمریکا شریک اسرائیل در حملات به مردم غزه است که آمریکا شریک جرم اسرائیل در حملات به مردم غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
در تاریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
شهادت ۵ مستشار نظامی ایران در حمله اسرائیل به دمشق
در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق، ۵تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این رژیم صهیونیست‌ها داده شود. و انتقام سخت گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
رژیم صهیونیستی شهرک مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد
۱۶:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی شهرک مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار به جای حمله به یمن، جنگ غزه را متوقف کند.
انگلیس جنایتکار به جای حمله به یمن، جنگ غزه را متوقف کند.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراف روزنامه ایتالیایی: عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت ایتالیا می کشد
۱۳:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
اعتراف روزنامه ایتالیایی: عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت ایتالیا می کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
1 - آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1918 تاکنون، عامل آوارگی مردم دنیاست. بسیاری آوارگان درجهان، قربانی مداخله جویی های آمریکا هستند/ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حقوق بشری قانون جنگل علیه ایران تصویب کرد شرم آوراست.
2 - آمریکا جنایتکار شماره یک و ناتو همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون در افغانستان آدم می کشند، همچنان نیز ادامه می دهند/ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه قانون جنگل حقوق بشری علیه ایران تصویب کرد شرم آوراست.
3 - آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات، قطر، اردن، بحرین و اسرائیل ازسال 2001 تاکنون حامی گروه های تروریستی درمنطقه خاورمیانه و مسئول جنایت های آنان هستند/ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه قانون جنگل حقوق بشری علیه ایران تصویب کرد شرم آوراست.
4 - آمریکا جنایتکار شماره یک و انگلیس همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2003 تاکنون درعراق و لیبی آدم می کشند، همچنان نیز ادامه می دهند/ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه قانون جنگل حقوق بشری علیه ایران تصویب کرد شرم آوراست.
5 - آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات، قطر، اردن، ترکیه و اسرائیل ازسال 2011 تاکنون حامی تروریست ها درسوریه و مسئول جنایت های آنان هستند/ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه قانون جنگل حقوق بشری علیه ایران تصویب کرد شرم آوراست.
6 - عربستان سعودی جنایتکار شماره یک وامارات همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون در یمن آدم می کشند، همچنان نیز ادامه می دهند/ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه قانون جنگل حقوق بشری علیه ایران تصویب کرد شرم آوراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتل‌عام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق
ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی بیانیه‌ای رسما اعتراف کرد که از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش دیروز با صدور بیانیه‌ای، رسما اعتراف کرد که جنگنده‌ها و نظامیان این ائتلاف از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده‌اند. هر چند بر اساس گزارش منابع عراقی و سوری، شمار غیر نظامیانی که قربانی حملات ائتلاف شده‌اند، بسیار بیشتر از تعداد ذکر شده است، ولی این آمار که رقم بالایی است، را خود ائتلاف مذکور رسما منتشر کرده است.
«دوناتلا رویرا» یکی از مشاوران ارشد سازمان عفو بین‌الملل، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا را به دلیل انکار تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه، مورد انتقاد قرار داد. جنگنده‌های آمریکایی بیشتر از همه ، در شهرهای «موصل» عراق و «رقه » سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون از ضد انقلاب، اشرار، گروهک تروریستی منافقین، آشوبگران و اغتشاشات کمک حمایت و پشتیبانی کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
انگلیس جنایتکار شماره یک درجنگ تحمیلی هشت ساله ازسال 1359 و الی 1366 از صدام دیکتاتور کمک، حمایت و پشتیبانی کرده است.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با جند کشور جنایتکار شماره یک دیگر ازتروریسم، القاعده و طالبان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
انگلیس جنایتکار شماره یک درسال 2003 به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک بدون مجوز و اجازه سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی به صورت غیرقانونی به عراق و لیبی حمله کرده است و مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر از تروریست ها درسوریه، عراق، لبنان، منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می کند.
حمله موشکی انگلیس جنایتکار شماره یک به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک و فرانسه جنایتکار شماره یک به سوریه، اجرای قانون جنگلی حقوق بشرانگلیسی بود.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2014 تاکنون به ائتلاف آمریکایی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه را درسوریه وعراق قتل عام می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون به ائتلاف متجاوز سعود مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را درجنگ یمن قتل عام می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
نیروهای تروریست آمریکایی خاک عراق را ترک کنند.
نیروهای تروریست انگلیسی خاک عراق را ترک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه دادگاه بین‌المللی ازسال 1359 تاکنون برای محاکمه آمریکا و متحدانش به علت جنایات جنگی در جنگ تحمیلی هشت ساله ناتوان و عاجز بوده است.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
آمریکا و متحدانش هیچگاه به قوانین بین المللی احترامی نمی گذارند.
آمریکا و متحدانش هیچگاه به حقوق بین الملل و حقوق بشر احترام نمی گذارند.
سعودی ها جنایتکار شماره یک ازکاری که درفاجعه منا، جنگ سوریه، عراق، یمن و منطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.
ازخون شهدای منا نمی گذریم.

انتقاد ازسکوت 21 ساله جامعه جهانی دربرابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی انگلیسی ها
دیوان کیفری بین المللی چرا ازسال 2003 تاکنون به پرونده جنایات جنگی انگلیس رسیدگی نمی کند
محاکمه سربازان انگلیسی به جرم جنایت جنگی درعراق و لیبی ازسال 2003 تاکنون انجام نشده است شرم آوراست.
دولتمردان انگلیسی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند. دولت انگلیس مسئول کشتار مردم عراق و لیبی و پیدایش داعش درمنطقه است.
متاسفانه دادگاه بین‌المللی ازسال 2003 تاکنون برای محاکمه دولتمردان انگلیسی به علت جنایات جنگی در عراق و لیبی ناتوان و عاجز بوده است.
متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد ازسال 2003 تاکنون به مسئولیتش برای محاکمه انگلیس عمل نمی کند شرم آور است.
انگلیس به علت جنایات جنگی درعراق، لیبی، سوریه، افغانستان، یمن و منطقه باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
ازهنگام سرنگونی رژیم صدام دیکتاتور درسال 2003 و دولت عراق بر اثر آن هزاران کودک و انسان ها بی گناه عراقی جان خود را از دست دادند. و سربازان انگلیس بی رحمانه به زنان و دختران عراق تجاوز کردند ومجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
انگلیس به اسم حقوق بشر بدترین جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی را انجام می دهد.
آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ازسال 2001 تاکنون درتاسیس و حمایت ازتروریست ها درمنطقه خاورمیانه و جهان نقش دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل در خصوص به رسمیت شناخته شدن حق ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس هیچاقدامی صورت نمی پذیرد؟؟
بهترین اقدام در این شرایط همکاری کشورها برای تصویب چنین قطعنامه ای در سازمان ملل می باشد. قطعا با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود و بعضی کشورها همچون آفریقای جنوبی و سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه آفریقا و حتی گروه غیر متعهدها برای پیشنهاد و تصویب چنین قطعنامه ای در سازمان ملل باید پیشگام شده و قدم اول را بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۸:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
کل دنیا در اشتباهن همه باید از شما یاد بگیرن
آخرین اخبار