۴۷۳ زوج نابارور در بروجرد شناسایی شده است

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ۴۷۳ زوج نابارور در شهرستان شناسایی شده است.

مسلم مرادی امروز  در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور دهیاران و بخشداران بروجرد در سالن همایش فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ایران سومین حکومت اسلامی در طول تاریخ است، اولین حکومت را پیامبر (ص) و دومین حکومت اسلامی را حضرت علی (ع) تشکیل داد.

وی تصریح کرد: حکومت اسلامی ایران پایه‌گذار حکومت جهانی امام عصر (عج) است، دشمنان برای ضربه زدن به حکومت اسلامی ایران توطئه‌های فراوان انجام دادند، دشمنان در ۴۴ سال گذشته هزاران فتنه و توطئه علیه ایران انجام داده‌اند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه دشمنان همه تلاش خود را برای کم کردن جمعیت شیعیان انجام داده و می‌دهند، افزود: بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری در کشور با قوانین خوبی روبرو است.

مرادی خاطرنشان کرد: در بخش واگذاری زمین شهرستان بروجرد جزو اولین شهرستان‌های لرستان است و ارزش هر قطعه زمین واگذار شده در طرح جوانی جمعیت در بروجرد حدود هشت میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۴۸ خانواده واجد شرایط واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت در شهرستان وجود دارد که تاکنون ۱۷۳ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های که سه فرزند یا بیشتر دارند به پدران خانواده دارای سه فرزند به بالا که بیکار هستند کار داده می‌شود، به خانواده‌هایی که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند نیز یک قطعه زمین اهدا می‌شود.

مرادی ادامه داد: بسته حمایتی لبخند مادری ستاد اجرایی، متشکل از ۴۸ قلم مورد نیاز کودک، تأمین پوشاک به مدت شش ماه و هدایای نقدی که جمعاً به ارزش ۳۳۰ میلیون ریال است که به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلوزایی که در سال جاری متولد شده‌اند اهدا می‌شود.

وی اظهار کرد: ۴۷۳ زوج نابارور در بروجرد شناسایی شده که تشکیل پرونده برای آن‌ها صورت گرفته تا مورد حمایت قرار گیرند.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: جامعه روستایی تاکنون در مباحث جوانی جمعیت مورد غفلت قرار گرفته است و دهیاران در بحث تبلیغی و فرهنگی می‌توانند نقش مؤثری در جوامع روستایی داشته باشند.

مرادی خاطرنشان کرد: دهیاران قانون جوانی جمعیت را به‌خوبی مطالعه و زوج‌های نابارور را در روستا‌ها شناسایی و معرفی کنند تا حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اگر خانواده‌ای شرایط استفاده از مزایای حمایتی قانون جوانی جمعیت را دارد و در مسیر اداری با مشکل مواجه شده معرفی کنند تا مشکلات آن‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

برچسب ها: ناباروری ، زوجین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار