کرمان به پیشواز نوروز رفت

طرح پیشواز شهر از نوروز با عنوان «پیشران» در کرمان آغاز شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در آیین شروع طرح پیشواز از نوروز «پیشران» که با حضور استاندار کرمان، سرپرست شهرداری کرمان و جمعی از مدیران استان و شهری و کارکنان شهرداری کرمان در محل مصلای امام علی (ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول از جمله شهرداری، باید در آستانه سال جدید سهم خود را ادا کنند، از حُسن انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر، برای انتخاب شهردار جدید کرمان تشکر کرد و با بیان اینکه شهردار کرمان، فردی باتجربه، مکتبی، باانگیزه و مردمی است، گفت: طرح پیشواز شهر از نوروز «پیشران»، نشان‎ دهنده برنامه های بزرگ شهرداری، برای پایگاه مقاومت جهان اسلام است.

وی افزود: این طرح از لحاظ کیفیت، پیشتازی در نوروز و تجمیع دست ‎اندرکاران این ماموریت، از ابتکارات خوب شهردار فعلی کرمان محسوب می‌شود و  سایر دستگاه‌های خدمت‌‎رسان نیز باید در طرح پیشواز شهر از نوروز، با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، تصدی منصب در مقام استانداری، فرمانداری، بخشداری و شهرداری را مهم و مبتنی بر اعتماد به افراد برای قبول مسئولیت ذکر کرد و گفت: این شخص باید بتواند کار‌ها را به‌خوبی تنظیم، تسهیل و مدیریت کند.

حجت‌الاسلام علیدادی با اشاره به اینکه شهردار در شهر، ماموریت ویژه‌ای دارد، گفت: شهردار، باید در شهر پیشرفت و تحول ایجاد کنند و انجام این ماموریت جامع و کامل است و می‌طلبد که همه ظرفیت‌ها به شهرداری کمک کنند و مسئولان همراهی‌های لازم را با شهرداری داشته باشند.

وی افزود: این طرح، سرآغاز اتفاقات و تحولات خوب در شهر است و امیدواریم کرمان با وجود شخصیت های برجسته، متناسب با جایگاهش پیشرفت کند و شهرداری در این ماموریت، در پیشرفت و آبادانی شهر موفق باشد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی (ره)، شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اقدام موثر شهرداری در استقبال زودتر از نوروز و فرصت برنامه‌ریزی و اجرا برای شهر قابل قدردانی است. 

وی بیان داشت: در برنامه‌های مرتبط با عید نوروز و مجموعه فعالیت‌های ایام پایانی سال و تحویل سال جدید، شهرداری پیشانی کار است و باید جاذبه ایجاد کند. 

استاندار کرمان به دستگاه‌های همکار در برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی اشاره داشت و افزود: هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با شهرداری یک ضرورت است. 

فداکار تصریح کرد: کرمان بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، مسافران زیادی دارد و چهره شهر نیز باید متناسب با عنوان «پایتخت مقاومت جهان اسلام»  تغییر کند که همکاری همه جانبه می‌طلبد. 

وی  به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره داشت و گفت: فضای شهری، تبلیغات و برنامه‌ها باید متناسب با فضای عیدانه و ماه قرآن باشد و از فضای بوستان‌ها، مساجد و ... بهره گرفته شود. 


آغاز فصلی جدید از خدمت ‎رسانی و آبادانی در شهر

 محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان در آیین شروع  این طرح، ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع)، همکاری شهروندان، نخبگان، دستگاه های خدمت  رسان و مدیران استان را از مؤلفه ‎های موفقیت در ارائه خدمات دانست.

وی ضمن خوش‌آمدگویی به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر و خانواده معزز شهدای شهرداری در حادثه تروریستی اخیر از حضور پاکبانان، بدنه کارگری و فنی شهرداری در این مراسم تشکر کرد و فعالیت و حضور کارگران شهرداری در شهر را مهم دانست.

تویسرکانی ضمن تشکر از کارکنان و دست ‎اندرکاران برگزاری جشنواره پیشواز شهر از نوروز( پیشران) و حضور دستگاه های خدمت  رسانی ازجمله اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اورژانس و هلال احمر، گفت: خوشبختانه تعامل دستگاه های همکار با شهرداری، مطلوب است.

وی  با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید و مقارن شدن آن با بهار قرآن افزود: طرح پیشران، (پیشواز شهر از نوروز)، به‌منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و آماده‌سازی شهر برای برگزاری جشن‌های شعبانیه، استقبال از عید نوروز و ماه رمضان است و طی آن اقداماتی از جمله: تنظیف شهر، تعمیر و تعویض جدول‌ها و پاکسازی محله ‎های مختلف شهر، در حد مقدورات و با حداکثر توان در دستور کار قرار می گیرد.

 

کرمان به پیشواز نوروز رفت

سرپرست شهرداری کرمان از برگزاری جلسات مکرر با معاونان شهردار، درخصوص اقدامات لازم در روز‌های پایانی سال خبر داد و همکاری و همراهی آن‌ها را در اجرای سیاست های جدید شهرداری، خوب ارزیابی کرد.

وی  عمران و آبادنی شهر کرمان، در خور پایگاه مقاومت جهان اسلام را از جمله اقدامات مهم ذکر کرد و ساماندهی فعالیت‌ها به‏ خصوص فعالیت‌های خدمات‌شهری را مورد تأکید قرار داد.

تویسرکانی با بیان اینکه قصد داریم فصل جدیدی از خدمت رسانی و آبادانی را در شهر رقم بزنیم، ازجمله مؤلفه های موفقیت ارائه خدمات در شهر را تعامل و همکاری شهروندان، جامعه نخبگانی و اهتمام دستگاه ‎های خدمت رسان و حمایت مدیران استان دانست.

سرپرست شهرداری کرمان، همراهی مدیران استان در به‌کارگیری ظرفیت ‏های استان برای تحول‌گرایی را کارساز ذکر کرد و یادآور شد: وظیفه همه ما مدیران، خدمت ‎رسانی به مردم است و بخش‏ های مختلف شهرداری ازجمله خدمات‌شهری، هر کدام با انجام وظایفی که برعهده دارند، در خدمت مردم هستند.

وی تأکید کرد: تلاش شبانه روزی ما در شهر، اقتدار جمهوری اسلامی را به تصویر می کشد؛ بنابراین، همراهی مدیران و دستگاه های اجرایی دیگر در ارائه طرح و فراهم‌آوردن زمینه های سرمایه گذاری و پیشرفت شهر، بسیار تأثیرگذار است.

تویسرکانی افزود: امیدواریم جشنواره پیشران، آغازی برای اهتمام خدمت‌رسانی همه ‎جانبه باشد و تا پایان تعطیلات، حضور شهرداری در سطح شهر به‌صورت محسوس دیده شود.

در این مراسم، به خانواده شهیدان امیر سلطانی نژاد و ماشاالله مهدی‎زاده، از شهدای حادثۀ تروریستی اخیر، لوح تقدیر اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار