وقوع رگبار و رعد و برق درنیمه‌ شمالی استان

هواشناسی از پیش بینی وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گردو خاک از عصر امروز تا روز یکشنبه در استان خبرداد.

 کارشناس هواشناسی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، بتدریج از عصر امروز تا روز یکشنبه (۸ بهمن) با تقویت ناپایداری‌های جوی، وزش بادشدید، خیزش گرد و خاک (در نواحی مستعد و بادخیز کاهش دید افقی و کیفیت هوا) و رگبار و رعدو برق (احتمال وقوع رواناب بطور محدود) بیشتر در نواحی شمال و شمال غربی استان پیش بینی می‌شود.

زارعی با بیان اینکه بارش تگرگ، تشکیل مه و بارش پراکنده برف (برف برای صبح یکشنبه ۸ بهمن) در ارتفاعات و مناطق کوهستانی قابل پیش بینی است، افزود: به لحاظ دمایی کمینه دمای امشب به طور موقت افزایش می‌یابد و از روز یکشنبه تا صبح چهارشنبه دما به طور محسوس کاهش خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، خودداری از سفر‌های غیرضرور، رعایت سرعت مطمئنه، مراقبت از پوشش گلخانه ها، استفاده از ماسک در فضای باز در شرایط وقوع پدیده گرد وغبار و بویژه برای افراد گروه‌های حساس، سالمندان، اطمینان از کارکرد صحیح برف پاک کن و سیستم گرمایشی وسیله نقلیه، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و جابجایی و چرام دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و بندان با حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شدند.

تغییرات دمای مرکز استان دراین مدت بین ۱۸ و ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.