مشکل قطعی سیستم و تعطیلی مرکز معاینه فنی از زبان یکی از شهروندان تهرانی

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مشکل قطعی سیستم و تعطیلی مرکز معاینه فنی بدون اعلام قبلی گلایه کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

یکی از شهروندان تهرانی که برای دریافت معاینه فنی به یکی از مراکز مراجعه کرده است با مشکل قطعی سیستم و تعطیلی مرکز مواجه شد. اعلام نشدن قطعی سیستم و تعطیلی مرکز معاینه فنی هنگام نوبت دهی در سایت پایگاه تهران من موجب نارضایتی شهروندان شد و از سوی دیگر هزینه‌ای که برای این امر پرداخت می‌شود به حساب کاربران بازپرداخت نمی‌شود. این موضوع موجب شد تا با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کنند.

ماجرای به وجود آمده را می‌توانید در ادامه از زبان شهروند خبرنگار بخوانید.

متن پیام شهروند خبرنگار

مهلت معاینه فنی خودروام ۷ بهمن ۱۴۰۲ تمام می‌شد. با اینکه می‌خواستم تا عید آن را بفروشم، اما خواستم قانونمند عمل کنم و دلم نیامد که این یکی دو ماه بدون معاینه فنی بگذرانم. پنج شنبه ۵ بهمن با کلی معطلی در پایگاه تهران من ثبت نام کردم و برای صبح جمعه ۶ بهمن در مرکز معاینه فنی نیایش نوبت گرفتم. نوبتم ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۹ صبح جمعه بود، چون از سر کار رفته بودم و باید زودتر برگردم. دقیقا ۸ صبح به مرکز معاینه فنی نیایش رسیدم. حدود ۲۰ نفر جلو من بودند و همه منتظر باز شدن در و شروع کار مرکز بودند. یک ربعی گذشت و دیدم ماشین با سرعت جلو می‌رفتند. با خودم گفتم دم شان گرم چه سریع راه می‌اندازند. اما جلو در که رسیدم. کارگری گفت: سیستم قطع است و مرکز تعطیل است. کارد می‌زدی خونم درنمی آمد. گفتم: یعنی چی تعطیل است! ما نوبت گرفتیم. گفت: من نمی‌دانم...
خودرو را پارک کردم و رفتم داخل. به جز چند نفر کارگر داخل ساختمان کس دیگری نبود. پرس و جو کردم که رئیس مرکز کجاست؟ چرا هیچ کس پاسخگو نیست. یکی را صدا زدند و آمد. مسئولیتش را نپرسیدم که کیست و چکاره است.  
گفتم: این چه وضعی است؟ چرا اینطوری کار می‌کنید؟  
 گفت: سیستم از وزارت کشور قطع است و ما هم نمی‌توانیم کاری کنیم.  
گفتم: اگر قطع است و تعطیل است پس چرا نوبت دادید؟ چرا وقت مردم را گرفتید؟ مردم از صبح در اینجا منتظرند.  
با کمال بی خیالی سری چرخاند و گفت: یک روز دیگر بیایید.  
 گفتم: یعنی چی یک روز دیگر بیاید! مردم نوبت گرفتند وقت گذاشتند برنامه ریزی کردند. هر نفری از جایی آمدند...  
خلاصه مجادله و دعوا فایده‌ای نداشت. با عصبانیت برگشتم.  

 در پایگاه تهران من نوشتند که اگر نوبتی که گرفتید برای معاینه نروید نوبت شما باطل می‌شود و پول را هم پس نمی‌دهند، اما ننوشتند که اگر خودشان تعطیل بودند مردم چه کنند و پول مردم چه می‌شود؟

از این که بگذریم، پول بخورد توی سرشان. ۱۰۰ هزار تومان چیزی نیست. مهمتر از آن همین بی مسئولیتی و بی خیالی آنهاست. انگار نه انگار که مردم مثلا اینترنتی نوبت گرفتند که علاف نشوند. مردم وقت گذاشتند. مردم برنامه ریزی کردند. مردم، سر صبح جمعه از مناطق مختلف برای راه افتادن کارشان آمدند و به در بسته خوردند. حالا طرف به راحتی می‌گوید «سیستم قطع است و مرکز تعطیل است. بروید یک روز دیگر بیایید.» گویا مردم کار و زندگی ندارند و هر روز باید برای کوچک‌ترین چیز‌ها بدوند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار