افزایش ۶ درصدی تصادفات جرحی درون شهری یزد

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: تصادفات جرحی درون شهری در استان یزد ۶ درصد افزایش و تصادفات فوتی ۳ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مهدی زارع رئیس پلیس راهور استان یزد در خصوص آمار تصادفات درون شهری در استان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تصادفات جرحی درون شهری در استان یزد ۶ درصد افزایش و میزان تصادفات منجر به فوت ۳ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: بیشترین آمار تصادفات درون شهری مربوط به شهرستان یزد و کمترین تصادفات مربوط به شهرستان مروست بوده است و شهرستان میبد نیز پس از یزد بیشترین تصادفات درون شهری در استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد افزود: با بیان اینکه شهرستان میبد بیشترین رشد تصادفات فوتی را با ۱۰۰ درصد افزایش به خود اختصاص داده و آمار فوتی‌های تصادف در این شهرستان از هشت نفر در سال گذشته به ۱۶ نفر در امسال رسیده است.

زارع تصریح کرد: بیشترین تصادفات در شهر یزد در بلوار‌های باهنر، پاکنژاد، دانشجو، خیابان امام خمینی (ره) و میدان صنعت به وقوع پیوسته است.

او عنوان کرد: ۵۰ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری امسال در استان یزد موتورسیکلت‌سواران هستند و سهم عابران پیاده نیز در فوتی‌های تصادفات ۳۷ درصد و سهم دوچرخه‌سواران ۵ درصد و بقیه مربوط به سایر موارد است.

رئیس پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: در تصادفات جرحی درون‌شهری یزد نیز سهم خودرو‌های سواری ۵۰ درصد، سهم موتورسیکلت‌سواران ۳۵ درصد، سهم عابران پیاده ۱۰ درصد و بقیه مربوط به سایر موارد است.

زارع با اشاره به دلایل اصلی تصادفات در استان یزد گفت: عدم رعایت حق تقدم با سهم ۵۰ درصدی و عدم توجه به جلو با سهم ۳۰ درصدی دلایل اصلی تصادفات درون شهری استان یزد است و سرعت بالا نیز یکی دیگر از دلایل این تصادفات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار