پیام تسلیت کاظمی قمی به مناسبت درگذشت دو چهره مشهور افغانستانی

در پی درگذشت دو تن از چهره‌های مشهور افغانستان کاظمی قمی نوشت به نیابت از مردم مسلمان ایران، خود را در غم فقدان این سرمایه‌های مغتنم و ارزشمند جامعه دینی و دانشگاهی افغانستان، شریک و سهیم می‌دانم.

حسن کاظمی قمی سفیر ایران در کابل در پیامی درگذشت دو چهره مطرح افغانستان را تسلیت گفت و در پیامی نوشت: طی روز های اخیر، شنیدن خبر درگذشت دو تن از بزرگان دین و دانش در افغانستان، مایه اندوه عمیق اینجانب و جامعه قرآنی و دانشگاهی افغانستان و منطقه شد.

مرحوم برکت‌الله سلیم؛ قاری‌ و حافظ نامدار افغانستان، انسانی فرهیخته، فروتن و اهل تقوا و تهجد بود. درگذشت ایشان بدون شک، برای جامعه قرآنی افغانستان و کشورهای مسلمان، اندوهناک و متاثرکننده بود. 

همچنین شنيدن خبر درگذشت استاد ارجمند، جناب آقای دكتر محمدناصر رهياب، كه عمری را در خدمت به جامعه دانشگاهی افغانستان گذرانده بود و پژوهش‌های علمی بسياری در حوزه زبان و ادب فارسی به انجام رسانده و از انديشمندان به‌نام منطقه ما بود، مايه تاثر اينجانب و همكارانم شد. 

به نیابت از مردم مسلمان ایران، خود را در غم فقدان این سرمایه‌های مغتنم و ارزشمند جامعه دینی و دانشگاهی افغانستان، شریک و سهیم می‌دانم، برای ایشان، علو درجات و برای خانواده‌ها و دوست‌داران‌شان،‌ صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار