اعزام ناوشکن دانمارک به دریای سرخ

وزارت دفاع دانمارک از اعزام یک ناوشکن این کشور به دریای سرخ برای ملحق شدن به ائتلاف دریایی آمریکا خبر داد.

آمریکا و کشور‌های اروپایی بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع فلسطین محسوب می‌شوند. این کشور‌ها علاوه بر تامین تسلیحاتی تل آویو برای نسل کشی در غزه، اکنون اقدام به ایجاد یک ائتلاف دریایی در دریای سرخ به منظور حفاظت از کشتی‌های اسرائیل در دریای سرخ کرده‌اند. 

به گزارش تله تریدر، نیرو‌های مسلح دانمارک امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کپنهاگ در حال اعزام ناوشکن ایور هاتفیلدت به دریای سرخ برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا است. این ناوشکن حامل ۱۷۵ نیروی نظامی و یک بالگرد است. 

تورلز لاند پولسن، وزیر دفاع دانمارک در این باره گفت: حملات در دریای سرخ و خلیج عدن باعث به خطر افتادن کشتی‌رانی بین المللی در این آبراهه شده است. دانمارک به عنوان یک کشور فعال در حوزه دریانوردی وظیفه خود می‌داند امنیت کشتی‌رانی را تقویت کند. به همین دلیل نیز ما اقدام به اعزام ناوشکن ایور هاتفیلدت به دریای سرخ کردیم. 

پیش‌تر انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ و اسپانیا جزء کشور‌های اروپایی بودند که به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ پیوستند. 

جنبش انصارالله یمن بار‌ها تاکید کرده است تنها عبور کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و خلیج عدن محدود شده است و آزادی کشتی‌رانی سایر کشور‌ها در این آبراهه قابل احترام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
دانمارک خودمونه.همونی که اهانت وغلط زیادی به ارزشهای ماداشت.هم به اسلام وهم به مقدسات وقرآن.
الآن هم میادکه به حساب خودش باگسترش اسلام مبارزه کند.
شاخ وایکینگ هم دیگر اثرندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
امریکا بهت دستور داده دانه مرگ
آخرین اخبار