اسپانیا: کمک مالی به آنروا را قطع نمی‌کنیم

اسپانیا اعلام کرد برخلاف سایر کشور‌ها کمک مالی به آنروا را متوقف نمی‌کند.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش علی‌رغم ادعا‌ها علیه کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) مبنی بر اینکه به جنبش حماس برای حمله به اراضی اشغالی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ کمک کرده‌اند، به تأمین بودجه این نهاد بین المللی ادامه می‌دهد.

آلبارس در سخنان خود در برابر کمیته روابط خارجی کنگره تاکید کرد که حتی اگر ادعا‌ها درباره اقدامات ۱۲ نفر از کارکنان آنروا درست باشد نباید تلاش ۳۰۰۰۰ کارمند دیگر این نهاد را نادیده گرفت. او اقدامات و فعالیت آنروا را برای کمک به غیرنظامیان در غزه در بحبوحه نبرد‌های اسرائیل و حماس ضروری دانست.

اخیراً چندین کشور از جمله ایالات متحده و انگلیس کمک مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر مشارکت ۱۲ تن از کارکنان آن در حمله حماس به اسرائیل متوقف کردند. آلمان، اتریش، انگلیس، کانادا، ژاپن، رومانی و کمیسیون اروپا از کشور‌هایی هستند که در قطع کمک‌های مالی به آژانس به آمریکا پیوسته‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا در روز جمعه ادعا کرد که به طور موقت کمک مالی خود به آنروا را متوقف می‌کند، زیرا از اتهامات مربوط به دست داشتن ۱۲ کارمند آنروا در حمله غافلگیرانه حماس به رژیم صهیونیستی نگران است.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر مجازات کارمندانی که در حملات دخیل بوده‌اند، با قطع هر نوع کمک به این نهاد مخالفت کرد. آنروا نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و متحدانش، اعلام کرد قطع کمک‌ها بیش از پیش شرایط در غزه را بغرنج خواهد کرد.

برچسب ها: اسپانیا ، غزه ، آنروا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار