نوزدهمین جشنواره موسیقی فجر با محوریت ۱۰ گروه ملی و استانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری برنامه‌های خاص جشنواره بین المللی فجر خبر داد.

حمید رضا قانعی به تعدد برنامه‌های فرهنگی هنری این اداره در روز‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: در طول بهمن ماه، سلسله نشست‌های ادبی، مطبوعاتی، نقد و بررسی کتب با عنوان‌های کوچه باغ، دکه، معاشرت و آیینه و با حضور نویسندگان، شاعران، منتقدین و علاقمندان به حوزه ادبیات در سالن‌های این اداره برگزار می‌شود.

او گفت: در حوزه فرهنگی، هجدمین دوره شعر فجر با عنوان محفل شعر کودک و نوجوان شیراز در ۹ بهمن ماه داشتیم که با کارگاه آسیب شناسی شعر کودک و نوجوان همراه بود و با حضور شاعران کشوری در سالن مهر تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد که در حاشیه آن، کارگاه «آسیب‌شناسی شعر کودک و نوجوان» نیز بر پا شد.

نگارخانه‌ها میزبان جشنواره هنر‌های تجسمی فجر

او با بیان اینکه جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از ۱۰ بهمن در سه بخش عکس‌های ویژه شاهچراغ، خوشنویسی و آثار نمایشگاهی به میزبانی نگارخانه‌های شیراز آغاز خواهد شد، ادامه داد: ضمن آنکه در این مدت تداوم رویداد‌های فیلم و عکس برقرار است، جشنواره فیلم فجر به مدت یک هفته در شیراز نیز از ۱۶ تا ۲۲ با ۱۶ فیلم و بسته محتوایی فیلم‌های دفاع مقدس، پویا نمایی و پرتره در سالن‌های سینمای هنرشهر آفتاب، ایران و تالار حافظ، از دیگر رویداد‌های هنری این اداره است.

این مقام فرهنگی استان، زمان برگزاری نوزدهمین جشنواره موسیقی فجر با محوریت ۱۰ گروه ملی و استانی را در همین ماه اعلام کرد و اظهار داشت: همچنان که نمایشگاه مد و لباس شیراز از ۲۵ بهمن ماه در تالار جهاد دانشگاهی آغاز به کار می‌کند و تا ۳۰ ماه جاری ادامه خواهد داشت، فروش و غرفه لباس اقوام را نیز در بر خواهد گرفت، و همچنین نمایشگاه مد و لباس آباده نیز، از ۲۲ بهمن پذیرای علاقمندان حوزه مد و لباس خواهد بود.

همایش بین المللی مهدویت

قانعی، همایش بین المللی مهدویت و انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های این اداره خواند و بیان داشت: محفل چهارم انس با قرآن کریم «بشری» را نیز داریم که توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همزمان با هفدهم رجب سالروز شهادت حضرت شاهچراغ علیه السلام با نوای دل‌نشین قاری بین‌المللی استاد مهدی غلام نژاد و قاری ممتاز کشوری سید رضا نجیبی همراه با اهدای جوایز نفیس برگزار می‌شود. این برنامه ۱۰ بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ علیه السلام اجرا خواهد شد.

مسابقه کتابخوانی ۴۰ پایمرد انقلاب اسلامی

او ادامه داد: مسابقه کتابخوانی ۴۰ پایمرد انقلاب اسلامی و بعدی (قهرمان ایرانی) پویش معرفی کتاب با محوریت قهرمان سلیمانی نیز از این دست برنامه‌ها است که قهرمان سلیمانی به صورت ارسال فیلم حداکثر ۳ دقیقه‌ای و شرکت علاقه‌مندان در تمام رده‌های سنی با سه روش، معرفی کتاب آزاد، خوانش کتاب و بخش ویژه انجام خواهد شد. نحوه شرکت، در پویش معرفی کتاب، با مراجعه به سامانه Samakpl.ir و ثبت نام در سایت و ارسال فیلم یا متن از بخش شرکت در مسابقات (فایل کتاب پس از ثبت نام قابل مشاهده است) می‌باشد.

قانعی، با اشاره به اینکه تولید محتوا و کلیپ‌های متناسب با ایام دهه فجر، موضوعات دیگر رویداد‌های دینی و ارزشی می‌باشند؛ به اجرای هر شب تئاتر‌های صحنه‌ای در سالن‌های سطح شهر، اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط عمومی، برگزاری جنگ‌های شادی و کنسرت‌های موسیقی در استان و شهرستان، جزو برنامه این اداره قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان، برگزاری نشست‌های برنامه ریزی گرامیداشت دهه فجر توسط شهرستان‌های استان را نشان از اهمیت یادآوری آن روز‌های سرنوشت ساز به وسیله ارگان‌های فرهنگی خواند و افزود: در تمامی شهرستان ها، رویداد‌های تبلیغی و ترویجی مختلفی برنامه ریزی شده که جشن‌های مردمی نیز به همراه جنگ‌های شادی و اجرای نمایش، نمایشگاه و موسیقی از جمله برنامه‌های دیگری است که اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار