کاهش تراز دریای خزر تاثیری در تردد کشتی و ترانزیت کالا نداشته است

اسلامی گفت: سهم تعرفه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حمل کالا به عنوان ارزان‌ترین تعرفه در بخش حمل‌ونقل به شمار می رود که زیر یک درصد است.

جلیل اسلامی معاون بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وجوه اداره شده در حوزه بنادر و دریانوردی در بخش های مختلف هزینه می شود به طوری که ۸۰ درصد  از اتوبوس های دریایی در بندر شهید رجایی  از طریق وجوه اداره شده تامین شده همچنين ۵۰ فروند شناورهای دریایی در  حوزه تجهیزات بندری از طریق همین وجوه اداره شده تامین می شود.

به گفته وی،  بحث فعالیت های تجاری در بنادر شمالی کشور  طی  دو سه سال اخیر  جدی شده و در همین زمینه هم در قالب همکاری کشورهای حاشیه خزر و درحوزه های علمی هم اقدامات گسترده ای صورت گرفته است‌

او با بیان اینکه در صورتی که کاهش تراز  دریای خزر  رخ دهد بیشترین تاثیر را در حوزه حمل ونقل می گذارد  و تابه امروز  این اتفاق تاثیر ملموسی نداشته  و ما شاهد افزایش حوزه ترانزیت در بخش دریایی کشور بوده ایم.

وی در خصوص تعرفه های سازمان بنادر و دریانوردی گفت:  سهم تعرفه های سازمان بنادر ودریانوردی  در بخش حمل کالا  از مبدا و مقصد زیر سه درصد  بوده و کلیات یک درصد است بنابراین  سهم عددی سازمان بنادر در حوزه دریایی زیر یک درصد بوده است.

اسلامی بیان کرد: خدمات تخلیه و بارگیری توسط بخش خصوصی انجام می شود و  حوزه تجهیزات هزینه این خدمات را بالا برده و با توجه به آنکه در طول سال عقب ماندگی های زیادی داشته ایم  باید این عقب ماندگی جبران می شد.

او تاکید کرد: تعرفه های سازمان بنادر ارزان ترین و کم ترین سهم عددی قیمت تمام شده  از حمل کالا  را بر عهده  دارد  و تعرفه های حمل کالا  توسط بخش خصوصی۱۰۰ درصد انجام می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روسیه حق آبه دریای خزر توسط رود ولگا را نمی‌دهد
آخرین اخبار