استاندار کرمان خواستار شد:

ضرورت الگوسازی شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان برای نوجوانان

استاندار کرمان گفت: شهادت جمعی از دانش‌آموزان در حادثه تروریستی کرمان کام همه ما را تلخ کرد، اما در دل این حادثه ظرفیت‌هایی نهفته است که می‌تواند در ابعاد مختلف نوجوانان را تا سالیان سال بیمه کند.

محمدمهدی فداکار امروز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه به آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر همه سرمایه‌های استان در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، باز هم ارزش دارد؛ چراکه آینده کشور در دست همین دانش‌آموزان است.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل آموزش و پرورش استان، بیان داشت: دانش‌آموزان بهترین فرصت و ظرفیت برای انجام کار فرهنگی، علمی و اجتماعی است.

استاندار کرمان تصریح کرد: شهادت جمعی از دانش‌آموزان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان کام همه ما را تلخ کرد، اما در دل این حادثه تلخ فرصت‌هایی نهفته است که می‌تواند در ابعاد مختلف معنوی، فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان را تا سالیان سال بیمه کند.

وی گفت: گرامیداشت یاد این شهدای دانش‌آموز تاثیر بسزایی بر روحیه و رفتار دانش آموزان دارد، چراکه این حادثه دلخراش یک الگوی زنده و معاصر برای آنان محسوب می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با شهدای دانش‌آموز همزاد پنداری کنند.

فداکار با اشاره به برگزاری باشکوه و استقبال خوب دانش‌آموزان در ایام اعتکاف، عنوان کرد: باید ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی دانش‌آموزان را در سطح جامعه معرفی و نمایان کرد و به صورت ویژه به آن‌ها پرداخته شود.

وی تاکید کرد: در مدارسی که شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان مشغول به تحصیل بوده‌اند، باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند و فضای این مدارس را عطرآگین به یاد و خاطره شهدا کرد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در شاخص‌های اختصاصی وزارت آموزش و پرورش رتبه اول و در شاخص عمومی رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی میان مدارس استان توزیع می‌شود، افزود: مدرسه دوازده کلاسه شهدای دانش‌آموزان کرمان در چهلم شهدای دانش‌آموز افتتاح می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در اردوی راهیان نور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز دختر به منطقه عملیاتی اعزام شدند و از امروز نیز دانش‌آموزان پسر عازم راهیان نور می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار