۱۴۰۰ مجرم از طریق سامانه کنترل مجرمان در زنجان دستگیر شدند

دادستان مرکز استان زنجان گفت: یک هزار و ۴۰۰ مجرم از طریق سامانه کنترل تردد مجرمان استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی، دستگیر شدند که اقدام ارزشمندی است.

بهروز عباسی دادستان مرکز استان زنجان روز سه‌شنبه در چهارمین نشست مشترک قضایی و انتظامی استان که به میزبانی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با تقدیر از زحمات فراجا، به‌ویژه پلیس های تخصصی، گفت: آمار و اعدادی که از سوی بخش های مختلف فراجا اعلام شد امید بخش بود و اینکه استان زنجان در نرخ جرایم رتبه آخر کشور را دارد مرهون تلاش‌های شبانه روزی این نهاد است.

این مسوول همچنین با اشاره به گلایه مردم از تردد خودروهای فاقد پلاک و شوتی سوار در سطح شهر، گفت:انتظار ما از فراجا برخورد جدی با این افراد متخلف است که باید نسبت به توقیف خودروی آنها اقدام شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد:برابر ماده ۸۴ قانون جدید انتخابات، ناظران شورای نگهبان ضابطین خاص هستند و این امر نافی وظایف ضابطین انتظامی نیست و همه باید کمک کنند تا شاهد برگزاری انتخابات پر شور و با امنیت کامل در استان باشیم.

رییس کل دادگستری استان نیز در این جلسه، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و تقدیر از زحمات و تلاشهای ارزشمند فراجا گفت: نقش و جایگاه فراجا به تعبیر مقام معظم رهبری که حافظان ارزشهای اسلامی در جامعه می باشند در برقراری نظم و امنیت آشکار است و باید تلاش شود با عملکرد دقیق، این دیدگاه به نحو احسن محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی فرجی برحق با اشاره به اینکه در حوزه پایش تصویری در استان با کمبودهایی مواجه هستیم، بیان کرد :تقویت دوربین های پایشی در سطح استان در پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار بوده و انتظار ما از دستگاههای متولی امر توجه جدی به این مقوله است.

حجت الاسلام فرجی برحق با بیان اینکه سیاست دستگاه قضایی در خصوص برخورد با سارقین که با اقداماتشان موجب برهم زدن امنیت جامعه می شوند، جدی و قاطع است، تأکید کرد: ارفاقات قانونی شامل سارقین و معتادان متجاهر نمی شود .

برچسب ها: کنترل تردد ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.