استاندار کرمان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه دولتی و خصوصی در دهه فجر

فداکار گفت: در مجموع پروژه‌های دولتی و غیردولتی، ۸۶۸ پروژه با بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر افتتاح یا کلنگ‌زنی می شوند.

محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در نشست خبری ویژه دهه فجر گفت: دهه فجر زمانی برای یادآوری آرمان‌هایی است که مردم برای آن انقلاب کردند و فرصتی که دولت خدمات خود را در یک سال گذشته بیان کند.  

وی بیان داشت: اتفاقات مثبتی در دو سال گذشته از دولت سیزدهم علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها شاهد هستیم و طرحی نو درانداخته شد، نرخ رشد کشور بعد از ۱۰ سال مثبت شده است، جهش صادرات نفت مثبت شده و کاهش نرخ رشد نقدینگی را شاهد هستیم و الان به ۲۵ درصد رسیده است.  

استاندار کرمان از کاهش نرخ بیکاری در استان  کرمان و ارتقای رتبه کسب و کار استان به ۱۲ خبر داد و گفت: البته کاهش نرخ بیکاری به معنای این نیست که بیکار نداریم.  

وی افزود: با هدف شفاف‌سازی، انتشار اسامی بدهکاران را برای اولین بار داشتیم و اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در حوزه بهداشت و درمان، کنترل مصرف دارو را رقم زد.  

فداکار افزود: بیمه درمان زوج‌های نابارور به ۹۰ درصد رسیده است و بدین منظور در همکاری با صندوق امداد ولایت و بنگاه‌های اقتصادی، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار قرار گرفته است.  

وی به پروژه‌های دهه فجر ۱۴۰۲ نیز اشاره داشت و گفت: در مجموع پروژه‌های بخش دولتی و غیردولتی، افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۶۸ پروژه با بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار را خواهیم داشت.  

استاندار کرمان ادامه داد: در بخش دولتی پروژه‌های مهم دیگری با ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز از جمله مجتمع مس دره‌آلو داریم که بعد از دهه فجر افتتاح می‌شوند.  

وی در تشریح پروژه‌های افتتاحی دهه فجر به بیش از یک هزار میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی، ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب منطقه‌ای، راهداری شمال و جنوب استان با ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و شرکت گاز با ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.  

استاندار کرمان تصریح کرد: امسال در حوزه آموزش و پرورش در مجموع ۱۷۹ فضای آموزشی با ۱هزار و ۵۲ کلاس درس و ۴ خوابگاه دانش‌آموزی افتتاح و تجهیز هزار کلاس درس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی انجام شده است.

وی تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان طی امسال را ۴۶ هزار مورد اعلام کرد و گفت: تا امروز ۱۰۵ درصد این تعهد محقق شده است.  

فداکار  به ۲ اتفاق مهم در استان اشاره داشت و گفت: زغالسنگ ظرفیت تاریخی و مهم استان کرمان است و اشتغال و معیشت ۳ شهرستان تحت تاثیر این صنعت است.  

وی ادامه داد: نبود سرمایه‌گذاری و نوسازی در صنعت زغالسنگ، موجب کاهش کیفیت و کمیت زغال تولیدی استان شده و به نوعی وضعیت اقتصادی آن را نیز تحت تاثیر قرار داد.

استاندار کرمان افزود: شرکت زغالسنگ بدهی زیادی به سازمان‌های تامین اجتماعی و مالیاتی دارد و هر ماه در پرداخت حقوق‌ها مشکل داشتند. شرکت فولاد زرند برای تامین خوراک خود باید از خارج کشور زغاسنگ وارد کند.  

وی تصریح کرد: همه این مشکلات باعث شد تا در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمان پیشنهاد دهیم که شرکت زغالسنگ از صندوق بازنشستگی فولاد خارج شده و زیرمجموعه صدر تامین از مجموعه شستا قرار گیرد.

فداکار ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته این کار محقق شده و فرآیند آن نیز تا سال جدید نهایی خواهد شد.

استاندار کرمان از تغییر و تحول مدیریتی در کارخانه فولاد مشیز نیز نام برد و گفت: مالکیت این کارخانه مربوط به جهاد نصر در بردسیر بود که با چالش جدی مواجه شد؛ بنابراین با پیگیری‌های زیاد به مجموعه گهرزمین تحویل شده و ۲۰ روز است کار جدی در آن آغاز و تحولی خوبی خواهیم داشت.  

وی از آموزش‌های مهارتی در استان با استفاده از ظرفیت‌های مفصل فنی و حرفه‌ای نام برد و این اقدام را در حوزه اشتغال موثر دانست.  

برچسب ها: دهه فجر ، نشست خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار