کشمکش شورای شهر اهواز؛ وزارت کشور در تخصیص بودجه «دست نگه داشت»

استاندار خوزستان گفت: وزارت کشور وقتی از ماجرای شورای شهر اهواز با خبر شد، در خصوص تخصیص بودجه دست نگه داشت.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در رابطه با مسائل اخیر شهرداری اهواز، گفت: شورای تامین زمانی ورود می‌کند که مساله مربوط به کل استان باشد البته شورای تامین شهرستان و فرماندار به شورا و شهرداری تذکر دادند که مسائل فی مابین تا پایان سال با توجه به بحث انتخابات و ایام دهه فجر همچنین تعیین تکلیف بودجه شهرداری باید حل شود.

او با بیان اینکه  وزارت کشور زمانی که متوجه مسائل و مشکلات مابین شهرداری و شورای شهر شد برای تخصیص بودجه دست نگه داشت افزود: قرارگاه خاتم مقرر بود عملیات اجرایی مربوط به مترو را شروع کند، اما مسائل شهرداری و شورای شهر کار را عقب انداخته است.

آقای حسینی محراب با بیان اینکه قانون ظرفیت استفاده از آبستراکسیون را به اعضای شورای شهر اهواز داده است، گفت: بنده هم  شخصی و هم از طریق رسانه به اعضای شورا گفتم: برای اینکه شهر و بودجه عمرانی دچار مشکل نشود سه ماه آخر سال کنار هم باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: چه برای عزل شهردار، چه برای تعیین جانشین و چه برای روی زمین نگذاشتن کار‌های عمرانی شهر اعضای شورا باید کنار هم باشند و برای حل مسائل باهم بنشینند.

عالی‌ترین مقام دولتی در خوزستان با اشاره به کارکرد هیئت تطبیق در حل مسائل و مشکلات شورای شهر، بیان کرد: در این هیئت دو نفر از نمایندگان مجلس، مدیرکل دادگستری استان، یک نفر از شورای استان اعضای حضور دارند و معاونت عمرانی دبیر و بنده مسئول هستم.

این مقام مسئول یادآور شد: چنانچه تمام مسیر‌های قانونی مربوط به اختلاف بین شورا وشهرداری طی شده باشد در این هیئت طرح موضوع می شود بنابراین اگر ۱۲ جلسه غیرمتناوب و شش جلسه متناوب اعضای شورا در جلسات حاضر نشوند هیئت ورود می‌کند.

حسینی محراب افزود: علاوه بر هیئت تطبیق دو مسیر دیگر وجود دارد یکی شورای تامین و دیگری تصمیم به انحلال شوراست که انحلال از طریق هیئت تطبیق صورت می‌گیرد.

او با اشاره به انتقاد‌هایی که در خصوص آلودگی‌هایی که شرکت‌های نفتی ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: به ازای هر مخزن نفتی که فعال می‌شود وزارت نفت باید ۱۰ درصد فضای سبز  و درختکاری ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.