بهره برداری از ۴۵ طرح در نواحی صنعتی اصفهان

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: ۴۵ طرح زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اصفهان به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این طرحها در محل اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرحهای زیرساختی و عمرانی نواحی صنعتی اصفهان هزینه شده است.

رسول سواری افزود:  فیبر نوری و برق، آب و فاضلاب و فضای سبز، عمرانی و ساختمانی، محوطه‌سازی، سوله‌سازی و گازرسانی از جمله سرفصل‌های این طرحها است.

او گفت:  امروز همچنین عملیات اجرایی (کلنگ‌زنی) ۴۵ طرح  زیرساختی با بیش از  ١٢ هزار میلیارد ریال اعتبار در نواحی صنعتی و شهرک‌های استان آغاز شد.

سواری خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای احداث شهرک‌های صنعتی جدید با مساحت بالای ۵۰۰ هکتار هستیم و در این ارتباط برنامه‌ریزی لازم شده است.

او گفت: ۹۸ درصد از خدمات این شرکت در سالجاری بصورت الکترونیکی انجام و ۱۶۰ تفاهمنامه هم برای ارتقای کار‌های الکترونیکی و فناور‌های جدید امضا  شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: در ٢ سال اخیر ٢ هزار برگ سند تفکیکی برای واحد‌های تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی صادر شد در حالی که این تعداد در ۴۰ سال گذشته چهار هزار برگ بود.

سواری با اشاره به مباحث زیست محیطی تصریح کرد: اکنون حدود ۷۵۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد و ما می‌کوشیم آن را به یک هزار و ۵٠٠ هکتار با گونه‌های سازگار با شرایط خشکسالی کم آب توسعه دهیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم گفت: توانایی حل بسیاری از مشکلات در استان وجود دارد، اما باید اختیارات ویژه از سوی حاکمیت به این خطه داده شود.

امیر کِشانی ادامه داد: تقویت صنایع غیرآلاینده و دانش‌بنیان در استان ضروریست و باید برای توسعه آن‌ها بویژه در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

او اضافه کرد: در اطراف میدان تاریخی «نقش جهان» کارگاه‌های مُتعدد طلاسازی وجود دارد که باید سر و سامان یافته و در شهرک جدید مرتبط با این صنعت مستقر شوند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: صادرات طلای ترکیه ۲ برابر پول صادرات نفت ماست و با وجود تمام توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در استان و کشور از این صنعت مغفول مانده‌ایم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.