نشست شورای امنیت درباره تحولات غزه

شورای امنیت شامگاه چهارشنبه درباره وضعیت خاورمیانه به ویژه تحولات در نوار غزه نشستی برگزار کرد.

«مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در جلسه شورای امنیت تاکید کرد: جنگ‌های خشونت‌آمیز در شهر خان‌یونس هزاران نفر از ساکنان را مجبور به فرار به رفح کرده است.

وی افزود: باران‌های شدید در نوار غزه به داخل چادر‌های ساکنان نفوذ کرده و مردم در گِل و لای به سر می‌برند.

گریفیث گفت: جنگ‌های خشونت‌آمیز در غزه باعث می‌شود بیشتر مردم به کشور‌های همسایه آواره شوند. همه آوارگان غزه باید حق بازگشت داشته باشند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در این نشست به آمار تلفات و خسارات در نوار غزه پرداخت و گفت: بیش از ۲۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۵ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند و ۶۰ درصد منازل غزه آسیب دیده‌اند.

گریفیث درباره کمبود آب سالم، سرپناه مناسب، غذا و دارو در نوار غزه تصریح کرد: بیماری‌ها در میان مردم غزه در حال گسترش است و با ادامه این روند، بیماری‌ها به بزرگترین قاتل فلسطینیان در این نوار تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به اتهامات مقامات صهیونیستی علیه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تصریح کرد: از شنیدن اتهاماتی مبنی بر مشارکت برخی از کارکنان آنروا در حمله ۷ اکتبر وحشت کردم. خدمات آنروا به سه چهارم جمعیت غزه نباید با اقدامات ادعایی تعداد کمی از نیرو‌های آن به خطر بیفتد.

گریفیث با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دلایل نامعلوم اجازه نمی‌دهد کمک‌های زیادی وارد نوار غزه شود، گفت: باید تضمین‌های امنیتی در نوار غزه را بهبود بخشیم تا بتوانیم کمک‌ها را با خیال راحت برسانیم.

این نماینده سازمان ملل خواهان آزادی بی قید و شرط اسرا در نوار غزه شد و درخواست دبیرکل سازمان ملل را درباره برقراری آتش‌بس در این باریکه به منظور بازسازی آن تکرار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار