روایت سازمان جهانی بهداشت از وضع فاجعه‌بار غزه

کارکنان سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که وضعیت در غزه به قدری فاجعه‌بار شده است که برخی از مردم بر اثر گرسنگی شهید می‌شوند.

مایکل رایان، مدیر عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در نوار غزه ساکنانی هستند که از گرسنگی به شهادت می‌رسند. او تاکید کرد آن‌ها نظامی نیستند و باید از آن‌ها محافظت شود.

براساس گزارش النشره، این مقام در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مردم فلسطین در غزه در قلب یک فاجعه عظیم قرار دارند‌ حتی ممکن است وضعیت بدتر هم شود. دسترسی به تغذیه مناسب به یک مسئله مهم در نوار غزه تبدیل شده است، به ویژه با کاهش شدید تعداد دفعاتی که غذا خورده می‌شود و کیفیت غذای مصرفی مردم غزه، خیلی باید به این نکته توجه شود.

 رایان یادآور شد که قرار نیست ساکنان به طور نامحدود با کمک‌های غذایی زندگی کنند و توضیح داد که این کمک‌ها قرار است کمک‌های غذایی اضطراری برای حمایت از مردم باشد. وی تأکید کرد که ترکیب عدم تغذیه، ازدحام جمعیت بیش از حد و قرار گرفتن در معرض سرما به دلیل کمبود سرپناه می‌تواند شرایطی را برای گسترش اپیدمی‌ها در مقیاس وسیع به‌ویژه در بین کودکان ایجاد کند درحالیکه مردم جهان در حال نظاره آن‌ها هستند. 

از سویی دیگر تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که این سازمان در زمینه حمایت از سیستم بهداشتی در غزه با چالش‌های شدید مواجه است.

او تاکید کرد که تاکنون در غزه حدود ۱۰۰ هزار تن شهید یا زخمی و برخی از آنان مفقود شده‌اند که مرده فرض می شوند. وی تاکید کرد که خطر قحطی در غزه زیاد است و هر روز افزایش می‌یابد، زیرا جنگ علیه غزه ادامه دارد و راه‌های بشردوستانه محدود شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار