نهضت هرخانه یک گلخانه در مهرستان با استقبال کم نظیر روبرور شد

مدیر جهادکشاورزی مهرستان گفت: نهضت هر خانه یک گلخانه با هدف ارتقای تولید و اشتغال در این شهرستان نهادینه شده بطوری که افزایش روزانه واحد‌های گلخانه خانگی بیانگر موضوع است.

عبدالله سپاهی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۴ واحد گلخانه صنعتی و گلخانه خانگی با وسعت 5.5 هکتار در مهرستان به بهره‌برداری رسیده که ۱۲۰ واحد آن به گلخانه های خانگی اختصاص دارد.

وی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه کشت های کنترل شده را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: هم اینک با افزایش چشمگیر تولیدات گلخانه ای سالانه بیش از ۹۰۰ تن انواع محصولات سبزی و صیفی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

مدیر جهادکشاورزی مهرستان ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی مهرستان،۵۰ واحد گلخانه جدید با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۷۵ درصد در حال ساخت است.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل‌ و اقدامات پیشگیرانه را از مزایای کاشت گلخانه‌ای ذکر کرد و افزود: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار