مهارت آموزی مشاغل کم سرمایه در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: ترویج مهارت آموزی در مشاغل کم سرمایه و زودبازده و ورود افراد دارای مهارت به بازار کار از جمله اولویت‌های آموزشی است و باید در دستور کار مراکز مهارتی قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام سیدمحمود عرب  در حاشیه برگزاری مسابقات آزاد مهارت پیرایشگری در قم افزود: مطالعات باید براساس آمایش سرزمینی باشد تا بتوانیم نیازسنجی درست و علمی از بازار کار داشته باشیم و براساس آن برای ارائه آموزش‌ها برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما، ورود به بازار کار افراد ماهر است تصریح کرد: در دولت سیزدهم و تدابیر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، برنامه ریزی‌هایی برای این مهم انجام شده است که یکی از این طرح ها، طرح آموزش در محیط کار واقعی است.

حجت الاسلام عرب گفت: در این طرح، هر واحد پذیرنده می‌تواند به ۱۵ نفر آموزش ارائه دهد که مدت آموزش‌ها بین ۲ تا ۱۸ ماه است و آن واحد صنفی در طول این مدت از قوانین وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی معاف است.

عرب در ادامه از شرکت ۷۲ نفر از ۲۲ استان کشور در نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت در رشته پیرایشگری مردانه در قم خبر داد و گفت: یکی از وظایف ما برای ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی، برگزاری مسابقات مختلف است.

او افزود: از استان قم ۱۷ نفر و از سایر استان‌ها از جمله تهران، خراسان رضوی، فارس، بوشهر، مازندران، گیلان، قزوین، زنجان، یزد، آذربایجان شرقی و غیره، ۵۵ نفر با هم به رقابت پرداختند.

عرب با بیان این که این مسابقات با همکاری اتحادیه صنف آرایشگر مردانه استان قم و با مدیریت اداره کل فنی و حرفه‌ای قم ترتیب یافت گفت: ۲۲ نفر از افراد زبده و مشهور که در حرفه پیرایشگری مشغول به کار هستند برای داوری این مسابقات انتخاب شدند.

او اضافه کرد: ایجاد تعامل سازنده و پویا با بنگاه‌های آموزشی، اتحادیه‌ها و اصناف، شناسایی و ایجاد رقابت سالم و اثرگذار بین دارندگان مدرک فنی و حرفه ای، از بین رفتن فقر مهارتی در میان قشر‌های مختلف جامعه، کشف استعداد‌های حرفه‌ای و ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، از جمله اهداف برگزاری این رقابت محسوب می‌شود.

به گفته عرب، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم، معرفی آموزش‌های مهارتی، ارتقای سطح استاندارد‌های آموزش‌های مهارتی و بروز رسانی دانش و توانایی شاغلین نیز از دیگر اهداف این رقابت به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار