رئیس‌جمهوری ونزوئلا: صنعت انرژی با یا بدون تحریم‌ها در مسیر پیشرفت است

رئیس‌جمهور ونزوئلا اطمینان داد صنعت انرژی این کشور می‌تواند «با یا بدون» تحمیل اقدامات یکجانبه و تحریم‌ها از سوی آمریکا، پیشرفت کند.

 همزمان با تهدید‌های واشنگتن علیه کاراکاس مبنی بر از سرگیری اعمال تحریم‌ها، رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد صنعت انرژی این کشور می‌تواند «با یا بدون» تحمیل اقدامات یکجانبه و تحریم‌ها از سوی آمریکا، پیشرفت کند.

به گزارش تارنمای اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان رویدادی که از کانال تلویزیون دولتی (Venezolana de Televisión) پخش شد، گفت: با تحریم‌ها یا بدون تحریم‌ها، صنعت نفت، پتروشیمی و گاز ونزوئلا در حال پیشرفت است.

واشنگتن به تازگی (۳۰ ژانویه/ ۱۰ بهمن) اعلام کرد که مجوز عمومی خرید نفت ونزوئلا را در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) تمدید نخواهد کرد مگر اینکه در مذاکرات میان دولت و مخالفان ونزوئلا پیشرفتی حاصل شود.

کاخ سفید مهلتی تا ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) برای مقام‌های قضایی ونزوئلا تعیین کرده است تا اقداماتی مطابق با تفسیر واشنگتن از توافق باربادوس (Acuerdo de Barbados) که در اکتبر گذشته (مهر- آبان) میان دولت و مخالفان ونزوئلا انجام شد، اتخاذ کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد شرکت‌های این کشور تا ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) فرصت خواهند داشت تا تراکنش‌های مالی خود را با شرکت مینِروِن (Minerven) ونزوئلا تسویه کنند. مینرون یک شرکت دولتی استخراج طلا در ونزوئلاست.این اقدام آمریکا در پاسخ به رد صلاحیت ۱۵ ساله ماریا کورینا ماچادو (María Corina Machado) نامزد مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری آتی به اتهام تلاش برای کودتا عنوان شد.

نیکلاس مادورو به تازگی در واکنش به اظهار نظر‌های مقام‌های آمریکایی مبنی بر تحریم‌های سیاسی احتمالی به دلیل رد صلاحیت دو تن از اعضای جناح مخالفان دولت تاکید کرد که نهاد‌های ونزوئلا با وجود باج‌گیری آمریکا، کار می‌کنند و فعال هستند.وی همچنین مخالفان دولت را به «شکستن» توافق باربادوس با مشارکت در «پنج توطئه» علیه مقام‌های این کشور متهم کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار