تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوارکرمان تاپایان دولت آبدار می شوند

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان گفت: تا پایان دولت روستای بالای ۲۰ خانوار بدون آب نخواهیم داشت.

علیرضا عبدیان در نشست خبری امروز بعد ازظهردرجمع خبرنگاران رسانه های استان، گفت:با عقد قرارداد دوم با قرارگاه امام حسن و ادامه آبرسانی‌های روستایی تا پایان دولت یاشهریور ۱۴۰۴ درتلاش هستیم که روستای بالای ۲۰ خانوار بی آب نداشته باشیم.

وی دربحث برخورد با انشعاب های غیرمجاز، افزود:بافعال کردن پلیس آب در کرمان بابیش از ۵ هزار انشعاب غیرمجاز برخورد شده است. 

عبدیان اظهار کرد: ما هرجا انشعاب فروختیم آب هم ارائه کردیم، اما بعضا مسائلی درخصوص کم کاری شرکت آبفا مطرح می‌شود که درست نیست. 

وی دربحث برخورد با استفاده کنندگان از آب شرب به منظور کشاورزی یا تجاری، تصری کرد:درحال حاضر ۷۰ اداره کل بزرگ استان را بررسی می‌کنیم که اگر آب شرب برای آبیاری فضای سبز خود استفاده کنند، برخورد شود. 
وی از فعالیت پلیس آب درجنوب استان برای برخورد با انشعاب‌های غیرمجاز کشاورزی یا گلخانه‌ای خبر داد. 

مدیرعامل شرکت آبفا کرمان اظهار کرد: مساله آب بها در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان که پروژه گرانی است، قطعا هیچ تاثیری در آب بهای مشترکین نمی‌گذارد. 

عبدیان افزود:مصارف غیرمجاز آب در مساله حاشیه نشینی باید زودتر تعیین تکلیف شود وانشعاب‌های آب در اراضی ملی و ... قانونی واگذار شودو آخرین خبر در این حوزه این است که در طرح بازآفرینی شهری این مساله قرار است حل شودتا از هدر رفت آب و استفاده غیرقانونی آب جلوگیری شود.

وی گفت: مساله هدر رفت آب و میزان آن درشهر‌های مختلف متفاوت است، در استان کمترین هدررفت را درمیان شهر‌ها در کرمان داریم والبته قبول داریم که می‌توان با تامین اعتبار وتوسعه و بازسازی شبکه توزیع، هدر رفت را کاهش دهیم. 

مدیرعامل شرکت آبفا استان بیان کرد:پروژه فاضلاب کرمان پروژه عظیمی است که با ۱۴۰۰ میلیارد تومان درسال ۹۷ آغاز و امروز ۹ هزارمیلیاردتومان ارزش پروژه است.

عبدیان تاکید کرد: قبول داریم عواملی باعث تاخیر اجرای پروژه شده است و هنوز به شکل صد درصد فاضلاب درکرمان اجرایی نشده است. 

وی از انجام قرارداد استفاده از پساب فاضلاب بین شرکت آبفا و فولاد بوتیا خبر داد و گفت:قرارداد با فولادبیع متقابل است و امکان استفاده از پساب را برای فولاد به مدت ۲۹ سال فراهم می‌کند. 

عبدیان تصریح کرد: بخشی از پساب که ازمحل اعتبارات دولتی ایجادشده را در قالب جلسات کارگروه بین آب منطقه‌ای و شهرداری وشرکت آبفا تعیین تکلیف می‌کنیم تا ازاین محل آب در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهرقرار گیرد و حتی فاضلاب خام در برخی نقاط شهر رایگان دراختیار شهرداری بگذاریم. 

مدیرعامل شرکت آبفا استان اظهار کرد: تمام تلاش ما با اجرای پروژه‌های آب این است که آب در شهر‌ها و روستاهای  مختلف استان جیره بندی نشود، جیره بندی خط قرمز وزارت نیرو است.

برچسب ها: روستاها ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.