سناتور گراهام: ایران از آمریکا نمی‌ترسد

سناتور لیندسی گراهام یکشنبه شب گفت که سیاست‌های آمریکا کارآمد نیست و ایران «از ما نمی‌ترسد.»

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز خطاب به دولت آمریکا گفت: اگر هدف، ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران است به طرز بسیار بدی شکست خوریده‌اید. اگر هدف، حفاظت از نیرو‌های آمریکایی است، به این هدف دست نیافته‌اید.

این سناتور کارولینای جنوبی افزود: اگر ایران را متقاعد کرده‌اید که به دنبال جنگ گسترده نیستید، آن‌ها این را باور کرده و این پیام را دریافت کرده‌اند. آن‌ها از ما نمی‌ترسند.

گراهام اظهار کرد: ما باید سیاست خودمان را تغییر دهیم. دیگران از ما نمی‌ترسند. زدن صد‌ها هدف، اهمیتی ندارد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد. آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفت.

این حملات با انتقاد و محکومیت گسترده جهانی روبرو شد و از سوی دیگر جمهوری‌خواهان در آمریکا آن را ناکافی دانستند.

دن سالیوان سناتور ایالت آلاسکا در فضای مجازی نوشت که واکنش دولت بایدن «فاجعه بار و نزدیک به خطرناک بود.»

تام کاتن سناتور ایالت آرکانزاس نیز درگفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز اظهار نظر کرد که این بمباران‌ها احتمالاً «در کوتاه مدت» موفق بوده، ولی ابراز تردید کرد که این حملات «در دراز مدت» توفیق یابند.

دب فیشر سناتور ایالت نبراسکا نیز گفت: این حملات، که قبل از اجرا اعلام شده بودند، احتمالاً در توقف محور ایران چندان موفق نبوده‌اند.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
امام خمینی (ره)به ما یاد داد نترسیم
مرگ بر آمریکا
مرگ بر رژیم کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
وقتی یاغی ها برای خودشون کسی می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
وقتی غربی ها علنا مشغول تسلیح و ارسال کمک نظامی به اوکراین برای مقابل و جنگ با روسیه هستند بنظر می رسد روسیه نیز این حق را داشته باشد تا تمام قد از یمن در مقابل حملات غیرقانونی و بدون مجوز سازمان ملل آمریکا و انگلیس دفاع نموده و انواع اطلاعات نظامی و تجهیزات مورد نیاز یمنی ها را برای مقابله بهتر با غرب در اختیار آنها قرار دهد و در سازمان ملل هم با وتوی تمام قطعنامه های ضد یمنی به غرب ثابت کند که اگر دست از حمایت اوکراین بر ندارند روسیه هم دست از حمایت یمن و بستن تنگه باب المندب بر نخواهد داشت. با این اتفاق هم کمک به روسیه خواهد شد و هم کمک به یمن و فلسطین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا بدهی خیلی خیلی سنگینی به ما داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شما کی باشید که باید بترسیم احمق ها چه خودبزرگ بین هم هستند بابا بیدار بشید گذشت دوران قدری و غارت سرگذر
Iran (Islamic Republic of)
یار خدا
۰۷:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
این سناتورهای آمریکا واقعا این قدر بی خبرند بابا الان ده شصت نیست از خواب بیدار شین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
حمله آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل بود
که تروریسم دامان حامیان خود از جمله آمریکا را خواهد گرفت.
نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شده بود آمریکا وجدان اخلاقی جهان است، آیا تجاوز به حقوق ملتها و کشتار بی رحمانه انسان های بی گناه، معنی وجدان اخلاقی جهان است؟
کشورهایی که در دوره حکومت صدام بزرگترین حامی او برای بکارگیری سلاح های شیمیایی بودند و چنین سلاح هایی را در اختیار او قرار دادند تا علیه مردم خود و ملت ایران به کار گیرد، اکنون به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی علیه سوریه اقدام می کنند.
آمریکا و اروپا باید بدانند که امروز مواجهه با تروریسم، شاخصی برای سنجش رفتار آنان در افکار عمومی شناخته می شود و وجدان های آگاه می دانند که کشورهای غربی در نهان اقدام به تسلیح و تجهیز گروه های تکفیری می کنند و به بهانه مقابله با تروریسم، اهداف سلطه جویانه خود را پی می گیرند. چنین رویکردی و بویژه برخورد انتخابی و گزینشی با تروریسم، موجب توسعه اقدامات جنایتکارانه تروریست ها در نقاط مختلف جهان می شود و بر همین اساس مقابله با تروریسم نیازمند اقداماتی جدی و واقعی فارغ از تقسیم تروریسم به تروریسم خوب و بد است.
برخی دولت‌های منطقه که حامی تروریسم هستند و همچنین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی توصیه کرد که اگر به فکر منافع ملت های مظلوم نیستند لااقل برای حفظ منافع خودشان سرعقل بیایند و دست از حمایت و تجهیز تروریست ها بردارند چرا که قطعاً روزی آتش تروریسم دامان کشورهای خودشان را هم خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
حمله امریکا به سوریه مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود
حمله دولت های جنایتكار به سوریه براساس قانون جنگل بود.
دولت بایدن قانون جنگل را پیش نگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
دولت عراق در اخراج نظامیان آمریکایی عجله کند.
دولت سوریه در اخراج نظامیان آمریکایی عجله کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
و این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا جنایتکار از سال 1393 تاکنون حریم هوایی سوریه و هم عراق را نقض می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
هواپیما‌های ائتلاف ضد تروریستی بین المللی به رهبری آمریکا همچنان از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت نظامی می کند.
آخرین اخبار