تجاری سازی تولیدات گل و گیاه مازندران

استاندار مازندران بر تجاری سازی تولیدات گل و گیاه تاکید کرد.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه بازدید از واحد تولیدی دانش بنیان کشت بافت صنعت شهرستان عباس آباد، گفت: تجاری سازی تولیدات بخش گل و گیاه استان ضروری است تا با تکمیل زنجیره تولید، ارزش افزوده خوبی برای مجموعه و منطقه رقم بخورد.

او افزود: یکی از ایراداتی که در بخش تولیدات گل و گیاه تزیینی استان وارد بوده این است که زنجیره تولید آن تکمیل نبوده یعنی بر اساس نیاز‌های صادراتی باید تولیدات داشته باشیم.

حسینی پور غرب مازندران را منطقه مهم تولید گل و گیاه تزیینی استان برشمرد و گفت: علاقه مندی اهالی منطقه به تولیدات گل و گیاه تزیینی سبب شده تا این منطقه در تولیدات این بخش شاخص شود.

او افزود: بنابراین در این بخش اقتصادی نیازمند ساماندهی هستیم تا با اتخاذ رویکرد صادر محور بتوانیم ارزش افزوده خوبی برای استان مازندران ایجاد بکینم.

استاندار مازندران گفت: مجموعه تولیدی دانش بنیان کشت بافت صنعت عباس آباد مجموعه بزرگی است که علاوه بر تولیدات خوب دانشمندان مازندرانی در آن فعالیت دارند.

حسینی پور افزود:: با برنامه ریزی که امروز خواهیم داشت امیدواریم تحول بزرگی در حوزه گل و گیاه تزیینی استان اتفاق بیفتد.

ارزش اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی استان مازندران بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد، اکنون بیش از چهار هزار نفر در مازندران به صورت مستقیم و شمار زیادی نیز به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت دارند.

سطح زیرکشت و تولید گل و گیاهان زینتی در مازندران بیش از هزار هکتار است که حدود ۷۰۰ هکتار از این فضا، روباز و بقیه فضای بسته گلخانه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار