شکستگی لوله انتقال آب در محدوده شرکت نمایشگاه‌ها و شهر رویا‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شکستگی دو خط لوله هزار میلی متری انتقال آب مناطق شرق اصفهان تا پایان وقت امروز برطرف می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عوامل فنی وتعمیرات شرکت آب و فاضلاب از صبح امروز عملیات حفاری تعویض وبازسازی خطوط لوله هزار میلی متری انتقال آب مناطق شرق اصفهان واقع در محدوده شرکت نمایشگاه‌ها و شهر رویا‌ها را آغاز کرد و قرار است تا اواخر شب بازسازی خط لوله و ایمن سازی محل به پایان می‌رسد.


منصور شیشه فروش با بیان اینکه با بررسی شرایط محل، علت حادثه فرونشست زمین و نفوذ ریشه درختان واقع در حریم خط اعلام شده است، افزود: با پیش بینی‌های به عمل آمده در افزایش ظرفیت مخازن مشکل جدی برای تامین آب شرب مشترکان مناطق اطراف در مسیر از جمله روشن دشت، شهرک زاینده رود، نایین، ورزنه، هرند، جرقویه، کوهپایه و ... ایجاد نشده و فقط در برخی مناطق افت فشار آب گزارش شده است.


او  گفت: خشکی رودخانه زاینده رود و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی باعث ایجاد فرونشست زمین در دشت اصفهان شده که اثرات آن در تشدید و قوع حوادث شکستگی شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب در شهر اصفهان و مناطق مجاور است.


شیشه فروش ادامه داد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آب و فاضلاب شهر اصفهان با قدمت ۵۰ سال فرسوده بوده، که با توجه به شرایط فرونشست زمین، وقوع مخاطرات ناشی از شکستگی و ایجاد حفره و شکاف در خیابان‌ها را افزایش داده و نیاز است، وزارت نیرو با تامین حقابه‌های قانونی زاینده رود از کشاورزی و زیست محیطی و احیای تالاب گاوخونی و تسریع در اجرای طرح‌های تامین آب استان و احیای رودخانه زاینده رود در خصوص تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و در معرض خطر اقدام کند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۶ مورد حادثه شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب در شهر اصفهان به وقوع پیوسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار