درمان بیش از ۲۲۰۰ مجروح فلسطینی از آغاز درگیری‌ها در غزه

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که از زمان تشدید درگیری بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس، بیش از ۲۲۰۰ مجروح از نوار غزه در این کشور مداوا شده‌اند.

احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در فیس بوک نوشت: پزشکان مصری بیش از ۲۲۰۰ مجروح از غزه را پذیرفته اند و بیش از ۱۲۰۰ عمل جراحی انجام داده اند. این جدا از مراقبت‌های پزشکی ارائه شده به افرادی در گذرگاه مرزی رفح است.

پیش از این، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر از کادر مراقبت‌های بهداشتی به دلیل ارائه کمک به ساکنان غزه قدردانی و تاکید کرد که مصر از زمانی که اوضاع در منطقه تشدید شده است، در تلاش برای کمک به بحران انسانی و مردم فلسطین بوده است.

رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر بهداشت مصر طرح راه اندازی ۴۷ مرکز درمانی جدید در هشت منطقه کشور را تصویب و طرح‌هایی برای ایجاد تسهیلات پزشکی جدید برای کاهش بار بیمارستان‌های مصر اراده کردند.

اخیرا یک کارگر آمبولانس مصری در ۱ فوریه به خبرگزاری تاس گفته بود که روزانه ۳۰ تا ۵۰ نفر از نوار تخلیه می‌شوند.

درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شعله ور شد. نیرو‌های حماس از نوار غزه حمله غافلگیرانه‌ای به خاک اسرائیل آغاز کردند. حماس حمله خود را پاسخی به اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه مسجد الاقصی در شهر قدیمی بیت المقدس عنوان کرد. رژیم صهیونیستی در پاسخ غزه را محاصره و بمباران کرد و همچنین مناطق خاصی در لبنان و سوریه را هدف قرار داد.

برچسب ها: جنگ غزه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار