آمریکا: کمک‌ها به آنروا را به سایر گروه‌های حقوق بشری منتقل می‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا از منحرف شدن کمک‌های واشنگتن به سایر گروه‌های حقوق بشری به جای آنروا خبر داد.

رژیم صهیونیستی با سم پاشی علیه سازمان امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، باعث قطع کمک‌های کشور‌های غربی به این نهاد بین المللی شده است. همین مسئله می‌تواند جان غیرنظامیان بیشتری را بگیرد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: واشنگتن در نظر دارد کمک‌های خود به سازمان آنروا را به سایر نهاد‌های امدادرسان منتقل کند. 

بر اساس لایحه سنا (در کنترل دموکرات ها) و مورد حمایت کاخ سفید که روز یکشنبه منتشر شد، کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا ممنوع شده است. 

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن متعهد به تامین مالی آنرواست، اظهار داشت: بدیهی است که بر اساس متنی که در لایحه سنا آمده، ما از این کار منع شده ایم. 

این لایحه شامل ۱۴ میلیارد دلار کمک به رژیم صهیونیستی می‌شود که مورد حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا (جمهوریخواه و دموکرات) قرار دارد. با این وجود، مشخص نیست چه زمانی برای رای گیری در مجلس نمایندگان مطرح شود. 

پاتل تاکید کرد: ایالات متحده کمک‌ها به سازمان آنروا را به سایر سازمان‌های بشردوستانه منتقل می‌کند. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که مقامات سازمان ملل تاکید کردند آنروا نقشی ضروری در فعالیت‌های بشردوستانه غزه داشته و در سراسر این باریکه حضور دارد. سازمان آنروا بزرگترین سازمان فعال بشردوستانه در غزه است که بیش از ۱۲ هزار کارمند دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار