استاندار خراسان رضوی:

سرخس و مشهد درگیر پدیده ریزگردها هستند

استاندار خراسان رضوی گفت: سرخس اکنون بخش حاد پدیده گرد و غبار استان است، اما برخی دیگر از شهرستان‌ها از جمله مشهد نیز درگیر موضوع ریزگرد‌ها شده‌اند.

 یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت جهادی در موضوع ریزگرد‌های سرخس مبتنی بر حل مساله و اولویتها، نه مبتنی بر داشته‌ها و منابع است.

او افزود: البته یکی از الزامات برای رفع مشکلات ریزگردها، تامین منابع است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تدوین سند مقابله با ریزگرد‌های سرخس ادامه داد: از آنجایی که وزارت نفت در این جغرافیا فعالیت دارد، بایستی بخشی از منابع اجرای سند مقابله با ریزگرد‌ها را تامین کند، این تامین منابع باید مبتنی بر حل مساله و مشکلات با اولویت ارائه شود.

نظری بیان کرد: رفع مشکلات سرخس در سه حوزه مسائل بحرانی و اضطراری در بازه کوتاه مدت، برخی مسائل در بازه میان مدت و سپس بلند مدت بررسی و برای برطرف کردن آن اقدام شود.

او تصریح کرد: طرح جامع بلند مدت را باید در بازه پنج ساله دید و رفع مشکلات اضطراری و اورژانسی ریزگرد‌ها باید در قالب طرح یکساله اجرا شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بر این اساس نقاطی که مثلا باید تا ۶ ماه آینده مشکلش با مالچ پاشی یا اقدامات دیگر در سرخس برطرف شود، تعیین و در اولویت قرار گیرد.

نظری اظهار کرد: در جلسه بعدی ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور، باید موضوع ریزگرد‌های مشهد و دیگر شهر‌ها مطرح شود تا در آینده در موضع انفعال در خصوص گردوخاک برای مشهد و دیگر شهرستان‌ها قرار نگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.