۶۰ درصد حوادث کار به علت عدم رعایت حفاظت فردی متناسب با شغل است

۶۰ درصد حوادث کار در چهارمحال و بختیاری به دلیل رعایت نکردن حفاظت فردی متناسب با شغل است که نیاز است از سوی کارفرمایان در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در نخستین همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارفرمایان واحد‌های زیر ۱۰ نفر نیروی کار با تاکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی در خصوص مقابله با حوادث کار گفت: امسال شش هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مختلف از سوی کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

وی افزود: بازرسان به صورت مشاوره در کنار کارفرمایان و کارگران است و خروجی آن کاهش حوادث ناشی از کار است.

مولوی اضافه کرد: موازین قانونی وجود دارد که شامل موادی از جمله ماده ۸۵ قانون کار است که برای ایمنی کار و مسائل حفاظتی ایمنی دستورالعمل‌هایی تدوین شده است و اجرای آن جزو تکالیف و الزامی است که از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایان باید اجرایی شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: ماده ۹۱ نیز وظایفی برای کارفرمایان را تعیین کرده است و حتی نظارت آن نیز را بر عهده کارفرمایان قرار داده است و ماده ۹۵ نیز بر همین اساس تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقا فرهنگ ایمنی کار محور آشنایی کارفرمایان و کارگران با فرهنگ ایمنی کار است که ضرورت دارد لازم است آموزش روز به کارگران و کارفرمایان اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: وقتی همکاران این اداره کل برای بررسی حوادث ناشی از کار ورود پیدا می‌کنند از جمله مواردی که در خصوص ایمنی محل کار احصا می‌شود نداشتن آگاهی و دانش در خصوص ایمنی در برابر حوادث است.

مولوی ادامه داد: علاوه بر نداشتن آگاهی و برخورد با حادثه ۶۰ درصد حوادث کار در چهارمحال و بختیاری به خاطر رعایت نکردن حفاظت فردی متناسب با شغل است که نیاز است از سوی کارفرمایان در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: باید زمینه آشنایی لازم کارگران و تهیه وسایل مرتبط با جلوگیری از حوادث کار از سوی کارفرمایان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.