در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش‌بینی پذیری در اقتصاد برای فعالان اقتصادی چه اهمیتی دارد؟

کارشناس اقتصادی گفت: هر نوع تصمیم گیری در اقتصاد مستلزم این است که چشم اندازی برای فرد تصمیم گیر وجود داشته باشد.

مهدی میرزایی کارشناس اقتصادی در رابطه با اهمیت امکان پیش بینی پذیری در اقتصاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص اهمیت پیش بینی پذیری به طور کلی هر نوع تصمیم گیری در اقتصاد (اعم از رفتار مصرفی، سرمایه گذاری جدید، تداوم وضعیت موجود تولیدی یا ورود به فعالیت دیگر) مستلزم این است که چشم اندازی برای فرد تصمیم گیر وجود داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: اگر چشم انداز اقتصادی روشن نباشد در غیر این‌صورت نااطمینانی‌های شدیدی رخ خواهد داد موضوعی که می‌تواند سیستم اقتصادی را از مسیر بهینه دور کند و در برخی موارد دچار سکون و عقبگرد نیز شود.

با آیین نامه قانون بهبود فضای کسب و کار موافقت شد

پیش بینی پذیری اقتصاد که  حالا روز گذشته احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص آن گفت: ۱۶ بهمن سال ۱۳۹۰ مجلس قانون بهبود محیط کسب و کار را مصوب کرد که یکی از احکام آن ماده ۲۴ این قانون دولت را ملزم می‌کرد که پس از تایید شورای گفتگو و بخش خصوصی در رابطه با مقررات و زمان انتشار آن  برای همه فعالان اطلاع رسانی شود.

وی افزود: در ۱۲ سال گذشته بسیاری از دستگاه‌های اجرایی با توجه به عدم اختیاراتی که در خصوص انتشار قوانین داشتند امکان اطلاع رسانی جهت زمان انتشار برای آن‌ها وجود نداشت، اما امروز با تصویب این قانون باید از یک ماه قبل اقدام به اعلام زمان انتشار کنند.

خاندوزی گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار با آیین نامه آن موافقت شد. همچنین برای پیش بینی پذیری اقتصاد کشور، شرایط مناسب مورد توجه واقع شد. علاوه بر این، آیین نامه دیگری برای ماده ۲۴ تصویب شد که موارد و زمان بندی‌های بلند مدت دارد و موجب تسهیل در فضای کسب و کار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار