۸۳ هزار اردبیلی زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: ۸۳ هزار اردبیلی زیرپوشش این صندوق قرار گرفته‌اند.

عباس علوی گفت: در حال حاضر ۴۶ درصد جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان زیرپوشش بیمه قرار دارند که تلاش می‌شود با توسعه خدمات بیمه‌ای این میزان در سال‌های آینده افزایش یابد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل با اشاره به مزایای عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ، کشاورزان و عشایر افزود: پرداخت مستمری، بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی از جمله مزایای صندوق بیمه است و محدودیتی در پوشش بیمه‌ای متقاضیان به غیر از سن ۱۸ تا ۵۰ سال وجود ندارد.

به گفته او، میزان مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ۶ هزار و ۹۰ نفر است و از سال آینده تمامی اعضای صندوق بیمه به ویژه مستمری‌بگیران استان زیرپوشش بیمه تکمیلی با حداقل هزینه قرار می‌گیرند و از ماه آینده نیز وام قرض‌الحسنه بدون ضامن به میزان ۱۵۰ میلیون ریال به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

علوی از بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار مادران دارای سه فرزند به صورت رایگان در کشور زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند و علاوه بر آن به ازای هر کودک متولد شده ۲ سال سابقه بیمه برای هر مادر لحاظ می‌شود.

او همچنین با اشاره به میزان حق بیمه اعضای زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان افزود: میزان حق بیمه در هشت سطح به متقاضیان در نظر گرفته شده که حق بیمه سطح یک ، هفت میلون و ۵۰۰ هزار ریال در سال و سطح هشت هم به عنوان بالاترین سطح بیمه به میزان ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برآورد شده که متقاضیان می‌توانند در ۲ قسط یا بیشتر حق بیمه خود را به صندوق پرداخت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: دولت با تقبل بخشی از هزینه بیمه روستاییان و عشایر به دنبال زیرپوشش تمام روستاییان ، کشاورزان و عشایر است تا این قشر از مزایای لازم در صندوق بیمه بهره‌مند شوند.

علوی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا گروه‌های مختلف فعال در روستاها نظیر فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و سایر گروه‌ها را زیرپوشش بیمه ببریم تا حمایتی از کانون‌های تولید را انجام داده باشیم.

او بیان کرد: در دولت سیزدهم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی از صندوق و افزایش پرداختی مستمری تا ۴۳ درصد شده و امیدواریم همچنان این خدمات با کیفیت و مطلوبیت برای متقاضیان انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.