نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

باید نگاه فرهنگی و تربیتی بر نگاه امنیتی در دانشگاه‌ها غالب باشد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کار حراست، جلوگیری از انحراف فرد یا دستگاه از مسیر حق بوده و جلوه دعوتگری به دین و صراط مستقیم الهی دارد.

آیت‌الله مصطفی محامی نشست مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و پارک‌های علم و فناوری استان با اشاره به اهمیت مراکز علمی و دانشگاهی عنوان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی نقش ویژه‌ای در رشد و پیشرفت کشور دارند و طبعأ حفظ، حراست و صیانت از این مجموعه‌ها نیز دارای اهمیت است و به هر میزانی که اهمیت کار بیشتر باشد دارای سختی بیشتر است و ارزش مضاعف خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان به بیان چند نکته پرداخت و افزود: حقیقت حراست صیانت، حفظ، هدایتگری و دستگیری است نه مچ‌گیری و مجازات، چرا که ما به دنبال رشد و تعالی دستگاه‌ها هستیم و حراست باید در این جهت تلاش کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: حراست یک کار جمعی و نیازمند همکاری بخش‌های مختلف است و اگر بخواهیم کار به درستی انجام گرفته و به اهداف دست پیدا کنیم حراست به تنهایی از عهده کار بر نخواهد آمد و مجموعه اساتید، کادر و مدیران باید با یکدیگر هماهنگ بوده و هم افزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: حراست باید هم از افراد و هم از خود دانشگاه باشد و افراد شامل اساتید، دانشجویان و کادر دانشگاه هستند و باید متناسب با هر کدام برنامه‌ریزی و کار صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان افزود: حراست از فرد و دانشگاه حساسیت و ظرافت کار را بیشتر می‌کند چرا که باید هم حقوق افراد و هم حقوق جامعه رعایت شود.

وی عنوان کرد: باید خط اعتدالی بدون افراط و تفریط دنبال شود و رسیدن به اهداف حراستی مجموعه‌ای از کار‌های پیشینی، هنگام واقعه و اقدامات پسینی لازم است و علیرغم اهمیت همه بخش‌ها کار‌های پیشینی مهم‌تر و تاثیرگذاری آن بیشتر است.

آیت‌الله محامی گفت: پیشگیری هم دارای اقتضائاتی از جمله عقل و تدبیر است چرا که برخورد هیجانی صحیح نیست و ممکن است گاهی نتیجه معکوس به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار