نگرانی عمیق دادستان بین‌المللی درباره غزه

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد تصاویری که از غزه منتشر می‌شود به شدت نگران‌کننده است.

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی نگرانی عمیق خود را درباره تصاویری که از غزه منتشر می‌شود، ابراز کرد.

خان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه در پاریس درباره پیشرفت تحقیقات در مورد جنایات جنگی در غزه گفت: ما یک تحقیق فعال داریم. ما در تلاش برای جمع آوری شواهد هستیم و زمانی که مدارک به حد مناسب برسد اقدام خواهیم کرد و این چیزی است که قضات دادگاه کیفری بین المللی در مورد آن تصمیم خواهند گرفت.

 او ادامه داد: همه باید عمیقاً نگران تصاویری که از غزه می‌آیند، باشند. هر فردی که قلبی دارد باید عمیقاً نگران حاکمیت قانون باشد.

 دادستان عمومی توضیح داد که تحقیقات انجام شده توسط دفتر وی به سرزمین‌های فلسطین و اشغالی محدود نمی‌شود، بلکه همه مناطق درگیری در جهان چه مربوط به روهینگیا، غزه، اوکراین یا سودان باشد را شامل می‌شود.

 او گفت: من اولین مدعی العمومی بودم که به اسرائیل رفتم و وارد رام الله شدم و به گذرگاه رفح رفتم.

دادگاه کیفری بین المللی که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، تنها دادگاه مستقل در جهان است که برای رسیدگی به جدی‌ترین جنایات از جمله نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت تأسیس شده است.

از سویی دیگر در پایان ماه ژانویه، دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه از رژیم صهیونیستی خواست از انجام هر گونه اقدامی که می‌تواند به عنوان «نسل‌کشی» در غزه باشد، جلوگیری کند و همچنین از آن خواست تا اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار