شکسته شدن رکورد تولید برق در نیروگاه شهید مفتح همدان

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: نیروگاه شهید مفتح در دولت سیزدهم بیش از ۱۸میلیون مگاوات ساعت انرژی تولید کرد‌ه است.

عبدالمجید دیناروند امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پیک تابستانی موفق شدیم یک درصد بیش از توان خود برق تولید و به شبکه سراسری منتقل کنیم.

او با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح ارزان‌ترین نیروگاه تولید برق در کشور شده است گفت: ما رکورد تولید برق را در سی ماه گذشته شکستیم که در عمر۳۰ ساله نیروگاه بی‌نظیر بوده است.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همچنین با اشاره به این موضوع که در دولت سیزدهم ۱۰هزار ساعت تعمیرات اعم از تعمیرات دوره ای، نیمه اساسی و اساسی با توان داخلی نیروگاه و نیرو‌های متخصص انجام شده است گفت: نصب و راه اندازی یک واحد جدید نیروگاهی در نیروگاه گازی دورود در دستور کار قرار دارد و این نیروگاه نیز با ۵۶ سال بهره برداری همچنان از نیروگاه‌های خوب در کشور است.

دیناروند گفت: به علت استفاده نیروگاه از پساب فاضلاب شهر همدان، رسوب زیادی روی مسیر پساب در کندانسور واحد‌های نیروگاه اتفاق می‌افتد که با کمک یک شرکت دانش بنیان و با استفاده از یک سری مواد شیمیایی که خاصیت پاک کنندگی داشتند، به آن موادی اضافه کردیم و به محصول نیروگاهی تبدیل شد، این محصول باعث شد هم نیروگاه بهتر کار کند و هم مصرف داخلی پایین‌تر بیاید، ضمن آنکه فرایند این اقدام موفق به سایر نیروگاه‌های کشور نیز عرضه شد.

او همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید انرژی ما در کل کشور از ابتدای انقلاب ۱۴/۳ برابر یعنی هزار و چهارصد درصد افزایش یافته است، گفت: به همین منظورانرژی تولیدی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب ۲۲ برابر شده است.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به اینکه ما در زمره ده کشور برتر تولید انرژی الکتریکی هستیم و در زمینه ساخت قطعات و تعمیرات نیروگاهی به خودکفایی رسیده ایم، گفت: نیروگاه پر افتخار شهید مفتح ۳۰سال است که همانند روز اولش فعال است و این مساله تعجب تکنسین‌های خارجی را بدنبال داشته است.

دیناروند گفت: با توان و تخصص نیرو‌های داخلی ما نه تنها به نیروی خارجی احتیاج نداریم بلکه تمام فعالیت اورهال یا همان تعمیرات اساسی توسط جوان‌های پرتلاش مملکت اسلامی انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.