۱۰۰ هزار قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی تامین شد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: افزون بر ۱۰۰ هزار قطعه زمین تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین و آماده‌سازی شده است.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در آیین آغاز عملیات اجرایی سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن گناباد گفت: اکنون ۱۴۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف، از اخذ پروانه تا پی ریزی (فوندانسیون) و مرحله تحویل به متقاضیان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از سه هزار هکتار قرارداد آماده سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی منعقد شده و این استان از نظر تامین و آماده سازی زمین رتبه نخست را در بین استان‌های کشور طی سال جاری به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از مجموع چهار میلیون مسکن که در راستای طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم در سطح کشور احداث می‌شود، ۳۹۱ هزار واحد آن مربوط به خراسان رضوی است.

داعی تصریح کرد: ۱۹۵ هزار واحد از مجموع واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی به صورت حمایتی است و زمین و تسهیلات آن توسط دولت تامین می‌شود، ۵۶ هزار واحد بازآفرینی، ۷۵ هزار واحد خود مالک و بقیه در سایر بخش‌ها از جمله مناطق روستایی است.

کاهش مهاجرت با توسعه طرح نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در سایه انسجام و همدلی بین مسئولان و دست اندرکاران شاهد اقدامات قابل توجه و توسعه کمی و کیفی در اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد هستیم.

جواد خدایی با اشاره به بالا بودن میزان مهاجرت از گناباد به سایر نقاط استان خراسان رضوی و کشور طی سنوات گذشته، تصریح کرد: با توسعه فعالیت‌های نهضت ملی مسکن شاهد کم رنگ شدن مهاجرت از این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار گناباد هم گفت: از مجموع افزون بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان، ۱۰ هزار و ۲۸۶ نفر دارای شرایط شناخته شده و بیش از ۶ هزار نفر تاکنون تایید نهایی شده اند.

رضا نصیری افزود: در سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن که عملیات اجرایی آن آغاز شد، چهار هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین احداث می‌شود و ۸۰۰ قطعه زمین آن مربوط به طرح جوانی جمعیت است که به صورت رایگان به متقاضیان دارای شرایط واگذر می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی یک هزار و ۱۸۸ واحد نهضت ملی مسکن که چندی قبل در قالب قرعه کشی به متقاضیان واگذار شد، در این سایت ۲۴۰ هکتاری آغاز می‌شود و متقاضیان به مدت یک هفته فرصت دارند که نسبت به اخذ پروانه و بعد از آن در مدت ۱۰ روز فوندانسیون (پی ریزی) احداث واحد‌های خود را آغاز کنند.

وی تامین مسکن را یکی از معضلات مهم مردم گناباد برشمرد و تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در گناباد در اولویت قرار دارد و از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرای موثر آن استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار