اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه هسته‌ای ایران هرمز

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه هسته‌ای ایران هرمز سومین سایت نیروگاهی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

۱۲ بهمن ماه بود که عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز با دستور رئیس جمهور و حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد.

موضوعی که محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آن گفته است: نیروگاه های هسته ای دارای پاک‌ترین و پایدارترین ظرفیت انرژی هستند و ما تولید ۲۰ مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار داریم. نیروگاه هسته‌ای ایران هرمز سومین سایت نیروگاهی ماست که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

گفتنی است « نیروگاه اتمی سیریک تا سال ۱۴۱۰ مطابق با سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تکمیل شده و واحد نخست آن در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن به فاصله هر ۶ ماه، یک واحد جدید به ظرفیت این نیروگاه افزوده خواهد شد.

تامین مالی این پروژه راهبردی با استفاده از منابع عمومی دولت و خط اعتباری روسیه و تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) خواهد بود.

احداث و بهره‌برداری از نیروگاه اتمی سیریک از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و با استفاده از ظرفیت و توان داخلی و صنایع بزرگ کشور طراحی و پیش‌بینی شده است.

تلاش برای ساخت نیروگاه در منطقه سیریک پس از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه آغاز و با اختصاص خط اعتباری مورد نیاز از سوی آن کشور، برای تسریع در عملیات احداث آن اقدام شد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
Mohiedfin
۰۹:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
پست از سر ایرانیان بی نوا کندید . سلاح را بساز و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که از خون پاک شهیدان مطهر بدست آمده را جهانی کنیم و تمام .
آخرین اخبار