۲۲ بازار میوه و تره بار در تهران افتتاح شد/ ضرورت پایش سموم میوه و سبزیجات در میادین

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲۲ بازار میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه تهران افتتاح شد.

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح بازارهای میوه و تره بار درجمع خبرنگاران نسبت به عدم پایش و سنجش سموم برخی میوه‌ها و سبزیجات و مواد پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار انتقاد کرد و گفت: با توجه به تاکید شورای شهر تهران به دلیل سلایق شخصی در دو سال گذشته این اقدام عملیاتی نشده است .

مهدی پیرهادی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار افزود: باید در چارچوب قوانین و مقررات این اصول رعایت شود.

وی با اشاره به عرضه محصولات ارگانیک در سطح میادین میوه و تره‌بار گفت: با وجود اینکه اینکه شورای شهر تهران و سایر مسئولان نسبت به این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته‌اند اما هنوز این مساله مورد توجه قرار نگرفته و امیدواریم عرضه محصولات ارگانیک در سطح میادین میوه و تره‌بار مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به عرضه میوه‌جات در سطح محلات کم‌برخوردار نیز گفت: در محلات کم‌برخوردار باید به گونه‌ای پیش‌بینی شود که قیمت این محصولات نسبت به سایر مناطق و محلات با قیمت مناسب‌تری عرضه شود، بطوریکه قیمت میوه‌ها در سطح میادین محلات کم برخوردار به مراتب کمتر از قیمت عرضه شده در وانت‌بارها باشد.

پیرهادی تاکید کرد: باید بگونه‌ای عمل شود که بازارهای میوه و تره‌بار در دسترس عموم شهروندان قرار بگیرد و ضروری است با انجام برنامه‌ریزی دقیق و منظم در مناطقی که فاقد میادین و بازارهای تره‌بار است این غرفه ها و اماکن راه‌اندازی شوند و امیدواریم سال آینده با راه اندازی هفتاد میدان و تره‌بار به سطح بازارها و میادین سطح شهر تهران، مشکل کمبود این مراکز جبران شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه در بودجه سال آینده شهرداری، ۳۰ میلیارد تومان جهت تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه ویژه پایش و سنجش سموم در میادین میوه و تره‌بار پیش بینی شده است، گفت: تاکید ما بر راه‌اندازی این آزمایشگاه و پایش محصولات است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار