حجم مخازن سد‌های استان اردبیل به ۲۵ درصد رسید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم مخازن سد‌های این استان به ۲۵ درصد رسیده است.

حمید فضایلی گفت: هنوز افزایش چشمگیری در وقوع رواناب‌ها در بالادست سدها را شاهد نیستیم و مردم باید همچنان در مصارف خود صرفه‌جویی لازم را در نظر داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حجم مخازن سدهای استان را ۵۸۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴۷ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان جمع شده است.

او درباره حجم ذخیره آبی سد یامچی اردبیل نیز گفت: حجم این سد هم‌اکنون به ۲۲ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به سال قبل هفت درصد کاهش یافته است.

فضایلی با اشاره به آخرین وضعیت سد سبلان مشگین‌شهر بیان کرد: حجم ذخیره این سد ۲۸ میلیون مترمکعب برآورد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.

او افزود: از ابتدای سال آبی جاری بیش از ۳۹ میلیون مترمکعب از ذخایر آبی سدهای استان مصرف شده که نسبت به سال قبل در همین مدت ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به ورودی سدهای استان از ابتدای سال آبی در استان افزود: در این مدت بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب آب به سدهای استان اضافه شده که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فضایلی همچنین درباره آخرین وضعیت ذخایر سدهای ارس و خداآفرین به عنوان سدهای تاثیرگذار در شمال استان نیز گفت: میزان حجم ذخایر سدهای ارس و خداآفرین به ترتیب ۹۴۰ و ۲۵۶ میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حجم ذخیره سد ارس ۹ درصد افزایش و حجم ذخیره سد خداآفرین ۱۳ درصد کاهش یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.