افزایش ۱۰ درصدی ارزش واردات گمرک استان اصفهان

مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت: ارزش واردات از گمرک استان ، از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت: امسال تشریفات واردات از طریق گمرک‌های این استان، ۱۳۴ هزار و ۴۶۱ تن و به ارزش ۶۰۸ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار بوده است.


رسول کوهستانی پزوه افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۵ درصد افزایش داشته است.


او عمده کالا‌های وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی استان بیان کرد.


مدیر کل گمرک استان اصفهان افزود: ۸۶ درصد از کل کالا‌های وارداتی به مقصد این گمرکا از کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و ایتالیا بوده است.


کوهستانی پزوه با اشاره به وجود ۴۴ باب انبار اختصاصی در استان اصفهان اضافه کرد: کالا‌های وارداتی واحد‌های تولیدی از مرز با عنوان رویه ترانزیت داخلی مستقیم به انبار اختصاصی مستقر در واحد تولیدی ارسال می‌شود که در این تسهیل ارایه شده از سوی گمرک؛ هزینه‌های تخلیه، بارگیری و انبارداری صاحبان کالا کاهش چشمگیری می‌باید.


مدیر کل گمرکا استان اصفهان گفت: تعداد فعالان برگزیده اقتصادی (AEO) در استان اصفهان ۶۴ شرکت است که به این شرکت‌ها، تسهیلات ویژه گمرکی همچون موافقت با دریافت ضمانت نامه بانکی با سررسید یکساله از زمان درخواست صاحب کالا، ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.