استاندار:

امروز انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های جانبازان سرافراز با قدرت به پیش می رود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز انقلاب اسلامی با مجاهدت های شهدای والامقام و جانبازان سرافراز با قدرت به پیش می رود و در همه حوزه های علم و فناوری، پزشکی، نانو صنعتی و در بخش‌های مختلف پیشرفت کرده است.

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم بزرگداشت روز جانباز ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در حوزه ظرفیت ها یک استان کاملا برخوردار است و به هیچ عنوان محروم نیست.

وی افزود: این استان ظرفیت های بی نظیری دارد که اگر ما بتوانیم همه ظرفیت‌های آن را به میدان بیاوریم در حوزه زیر ساخت ها، جاده سازی، انتقال گاز، راه آهن، برق رسانی و آب این طرح ها طرحهای بزرگی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه این طرح ها به سرعت در حال پیشرفت است، طرح انتقال آب از دریا عمان از جمله پروژه های مهمی است که با جدیت دنبال می شود.

 کرمی خاطر نشان کرد: همچنین بخش‌های اقتصادی از جمله توسعه تجارت نیز به سرعت در سطح استان در حال فعالیت و رشد است و  با همه کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان و کشورهای آفریقایی و   عربی ارتباط برقرار کردیم.

وی تصریح کرد: صادرات و واردات از مرزهای استان نیز توسعه پیدا کرده و تاکنون حدود ۳۰ هزار کارت مرزنشینی صادر شده و همچنان نیز با سرعت و جدیت پیگیری می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بحث کشاورزی نیز نخلستان ها و باغ های موز جدیدی در سطح استان ایجاد شده که با نوآوری های جدید در حال توسعه است.

وی بیان کرد: در اقتصاد دریا و همچنین اقتصاد معادن نیز چند کارخانه در حال ساخت است که قطعاً با ظرفیت‌های بالایی که دارند علاوه بر ایجاد اشتغال قطعاً در استان تولید ثروت می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان به سرعت توسعه پیدا می کند و دانش آموزان و دانشجویان  باید در این حوزه فعال باشند.

وی افزود: حوزه اقتصاد دیجیتال نیز بسیار مهم است که دانشجویان و دانش آموزان در این حوزه مشغول بکار هستند.

 

برچسب ها: استانداری ، شعبانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار