با پیشگیری از ابتلا به تالاسمی می‌توان از هزینه‌های بالای درمان آن جلوگیری کرد

باتوجه به هزینه‌های بالای درمان بیماران مبتلا به تالاسمی، با پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌توان از هزینه‌های بالای آن جلوگیری کرد

 سعید مساعد مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: تالاسمی به عنوان بیماری خونی مادرزادی و ژنتیکی محسوب می‌شود و علت آن اختلال در ساختار گلبول قرمز است.

وی ادامه داد: این بیماری از والدین به فرزندان منتقل می‌شود، بیماران مبتلا به تالاسمی دچار کم خونی می‌شوند و نیاز مداوم به دریافت خون دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان ادامه داد: ۳۷۴ بیمار تلاسمی در شهرستان سراوان وجود دارند که نیازمند درمان مادام‌العمر هستند.

 سعید مساعد همچنین به راه‌های پیشگیری از بیماری تالاسمی اشاره نمود و گفت: انجام مشاوره قبل از ازدواج، عدم ازدواج دو فرد مبتلا به تالاسمی مینور یا ناقل تالاسمی و انجام مشاوره در هفته‌های ابتدایی بارداری و سقط جنین درصورت بیمار بودن آن از راه‌های پیشگیری از تولد نوزاد جدید مبتلا به تالاسمی می‌باشد.

وی گفت: آزمایش‌های دوران بارداری در هفته ۱۰ تا ۱۲ بارداری با نمونه برداری از جنین انجام می‌شود و می‌تواند از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی پیشگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از تالاسمی گفت: بایستی از ظرفیت و نفوذ کلام ائمه جمعه، معتمدین و ریش سفیدان استفاده کنیم و آن‌ها نیز در خصوص سلامت و پیشگیری با مردم صحبت کنند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، تالاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.