کاشت قلمه درختچه گز در حاشیه تالاب طشک با هدف کاهش ریزگرد‌ها

همزمان با هفته تالاب‌ها به منظور ایجاد کمربند سبز در حاشیه تالاب طشک و جهت کاهش گرد و غبار، قلمه درختچه بومی گز دراین منطقه کشت و آبیاری شد.

این اقدام به همت اداره پارک ملی بختگان با همکاری ادارات منابع طبیعی، نظام مهندسی، میراث فرهنگی، سازمان مردم نهاد دوستداران طبیعت بختگان و گروه کوهنوردی شهرستان بختگان انجام شد.

رئیس پارک ملی بختگان گفت: تالاب‌های طشک و بختگان با شرایط خشکسالی سال جاری و همچنین مداخلات بی‌رویه انسانی در حوزه این تالاب‌ها یکی از کانون‌های انتشار گرد و غبار در سال‌های آتی خواهد بود که باید اقدامات جدی در زمینه کنترل غبار خیزی در آن به عمل آید.

طباطبایی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهم برای کاهش و کنترل معضل زیست محیطی گرد و غبار و ریزگرد کاشت گونه‌های کم آب‌بر و انواع درخت در این مناطق است، افزود: اجرای این برنامه جامع در راستای کاهش آلودگی هوا جزو تکالیف اضطراری است که باید برای آن برنامه اجرایی داشت.

رئیس پارک ملی بختگان بیان کرد: درختان شُش‌های طبیعت برای تصفیه هوا هستند که حفظ و حمایت از محیط زیست در گرو تداوم کاشت و حفاظت از درخت است و گویی طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، تلاشی در همین راستا ارزیابی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.