سران سه کشور کانادا، استرالیا و نیوزیلند ضمن هشدار درباره حمله صهیونیست به رفح خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

بر اساس بیانیه مشترکی که در واکنش به گزارش‌ها درباره عملیات نظامی برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی در رفح منتشر شده است، سران کانادا، استرالیا و نیوزیلند روز پنجشنبه خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

براساس گزارش رویترز، در بیانیه نخست وزیران سه کشور آمده است: ما به شدت نگران نشانه‌هایی هستیم که اسرائیل در حال برنامه ریزی برای حمله زمینی به رفح است. عملیات نظامی در رفح فاجعه بار خواهد بود. آتش بس فوری بشردوستانه ضروری است.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت که این رژیم به حمله علیه مردم غزه در رفح، آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در جنوب، ادامه خواهد داد.

 در بیانیه این سه کشور از رژیم صهیونیستی خواسته شده که این حمله را انجام ندهد، با این حال اعلام کرد که هرگونه آتش بس نمی‌تواند یک طرفه باشد و حماس را خلع سلاح شده و فوراً همه گروگان‌های باقی مانده را آزاد کند.

سه کشور مذکور همچنین گفتند که رأی دیوان بین‌المللی دادگستری در ژانویه در مورد یک پرونده نسل‌کشی که توسط آفریقای جنوبی مطرح شده بود، صهیونیست‌ها را موظف به محافظت از غیرنظامیان و ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه ضروری کرد.

در این بیانیه آمده است که حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی ضروری است. غیرنظامیان فلسطینی نمی‌توانند بهای جنگ را بپردازند.

برچسب ها: رفح ، غیرنظامیان ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار