جاده ها و معابر کرمانشاه لغزنده است

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : با توجه به بارش فراگیر باران در استان و لغزنده بودن جاده‌ها، توصیه می‌شود مردم از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : بارش باران موجب لغزندگی راه‌ها و کندی حرکت شده و در این شرایط رانندگانی که اصرار بر انجام سفر دارند باید ملاحظات ایمنی را رعایت و با تجهیزات لازم حرکت کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: علاوه بر بارش باران در بعضی از جاده‌های استان به ویژه در گردنه ها، مه‌گرفتگی وجود دارد که این عوامل میدان دید را کاهش و موجب پایین آمدن ایمنی تردد شده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه به جلو دارای اهمیتی ویژه است، چراکه اغلب تصادفات به علت بی توجهی به این موارد رخ می‌دهد، پس لازم است آهسته و با صبوری رانندگی کرد.

سرپرست پلیس راه انتظامی استان افزود: سر خوردن وسایل نقلیه به ویژه در پیچ‌ها یکی از خطراتی است که در جاده‌های لغزنده به وجود می‌آید، زیرا رانندگانی که با سرعت غیرمطمئن به پیچ می‌رسند، برای کاستن سرعت مبادرت به ترمز ناگهانی می‌کنند که این امر باعث قفل شدن چرخ‌ها و سر خوردن اتومبیل شده و راننده دیگر نمی‌تواند خودرو را به خوبی کنترل کند.

زارع یادآور شد: در زمان بارندگی و لغزنده شدن معابر، سرعت تردد کاهش می‌یابد و باعث کندی حرکت می‌شود، پس لازم است رانندگان با مدیریت زمان سفر از عجله و شتاب پرهیز کرده و بدانند که ارتکاب تخلف زمینه ساز وقوع تصادفات خواهد شد.

معابر درون شهری لغزنده است

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه نیز با اشاره به آغاز بارش‌های گسترده‌ای که از شب گذشته در همه نقاط کرمانشاه آغاز شده، گفت: این بارش‌ها سبب لغزندگی معابر درون شهری شده و همین موضوع می‌طلبد رانندگان احتیاط بیشتری داشته باشند.

محمد حیدری اظهارکرد: با توجه به استقرار سامانه بارشی و بارش نزولات آسمانی، معابر شهر‌های استان لغزنده و دچار آبگرفتگی هستند که رانندگی در این شرایط خصوصا در ساعات شب نیازمند دقت و احتیاط بیشتری است.

وی ادامه داد: وجود لایه‌ای از آب بر سطح معابر باعث لغزندگی و کاهش ضریب ایمنی سیستم ترمز و کاهش اصطکاک بین لاستیک‌ها و سطح راه می‌شود که در این شرایط رانندگان باید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

 حیدری رعایت فاصله طولی و اطمینان از سالم بودن سیستم تهویه خودرو‌ها و برف پاکن خودرو و... را از الزمات رانندگی در شرایط بارندگی عنوان کرد و از رانندگان خواست که مقررات راهنمایی و رانندگی در شرایط بارندگی را بیشتر رعایت کنند .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار