افزایش ابر، وزش باد و گردوخاک پدیده های غالب جوی در کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر، وزش باد و گردوخاک در برخی از مناطق استان پیش بینی می‌شود.

امین دریافربا اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروز گاهی افزایش ابر، وزش باد به همراه گردوخاک و در برخی از مناطق استان نیز بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از فردا ضمن افزایش ابر و وزش باد در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب شرقی خصوصا شهر ریگان استان شاهد هستیم که وزش باد باعث کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و گردوخاک در این مناطق می‌شود.

دریافر تصریح کرد: بیشینه سرعت وزش باد در روز شنبه است و برای روز‌های شنبه و یکشنبه نیز ضمن افزایش ابر، بارش باران وتند باد‌های لحظه‌ای را در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب غربی و شمال غربی استان داریم و همچنین در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش به صورت برف است.

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین برای روز‌های شنبه و یکشنبه علاوه بر بارش باران در برخی مناطق نیز وزش باد شدید در مناطق جنوب و جنوب شرقی دور از انتظار نیست.

دریافر افزود: از روز یکشنبه نیز تا روز چهارشنبه کاهش محسوس دما را در سطح استان داریم.

وی تصریح کرد: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

دریافر حداقل دمای امروز شهر کرمان را۳ درجه سانتیگراداعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.